Marek Jaszczyński
Zmiany na szczecińskim Niebuszewie mają upłynnić ruch i spowodować, że pasażerowie nie będą nadrabiać drogi przy przesiadaniu się między różnymi środkami komunikacji miejskiej. Receptą na to są wspólne przystanki.
– Planujemy, że powstaną one na ulicach, Kołłątaja i Asnyka – wyjaśnia Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. – Zmiany wejdą w życie w tym roku.
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie autobusy będą jeździć po torowisku. Pod uwagę brana jest korekta trasy jednej z linii pospiesznych i skierowanie jej przez ulice Lubomirskiego – Staszica.
Dr inż. Marek Molewicz i mgr inż. Józef Jastrzębski ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Szczecinie, przygotowali oprawcowanie, gdzie wskazali na potrzebę budowy węzła komunikacyjnego i przystanków w rejonie dworca Szczecin Niebuszewo.
– Na niewykorzystanych przy nim terenach należy wybudować pętlę końcową autobusów obsługujących północne dzielnice Szczecina – tłumaczą.
– Rozbudowujące się tu osiedla będą wymagały zwiększenia liczby linii autobusowych, których nie będzie w stanie pomieścić pętla przy ul. Kołłątaja. Nowa pętla odciąży także od autobusów miejskich zatłoczone Rondo Giedroycia i ciasne ulice Niebuszewa.
Przy dworcu powinien zostać zbudowany parking typu „Parkuj&jedź” dla samochodów osobowych, które mieszkańcy dzielnic północnych pozostawią i skorzystają z transportu publicznego, aby dojechać do centrum.
Pętlę autobusową z peronami kolejowymi i przy- stankami tramwajowymi może połączyć kładka dla pieszych, która powinna sięgać w okolice ul. Pszczelnej i służyć mieszkańcom osiedla Książąt Pomorskich.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?