reklama

Naucz się crowdfundingu - pierwszy podręcznik w Polsce jest już w sprzedaży

celaZaktualizowano 
wspieram.to
Coraz bardziej popularny crowdfunding, czyli finansowanie przez sieć, doczekał się własnego podręcznika.

- To pierwsza taka książka w kraju - mówi Dominika Zabrocka ze szczecińskiej firmy wspieram.to. - Nasza platforma też miała swój udział w jej powstaniu.

Taka książka może być nam przydatna. Dlaczego? Chociażby dlatego, że nie każdy wie czym jest crowdfunding, czyli organizowanie pieniędzy na swoje pomysły przez internet.

Coraz więcej osób decyduje się na zwrócenie się do swoich społeczności w celu pozyskania funduszy na realizację swojego projektu. Autorzy postanowili usystematyzować swoją wiedze i stworzyć pierwszy w Polsce podręcznik do crowdfundungu.

Kim są autorzy?

Książka została napisana przez dwóch fanów crowdfundingu - Bartosza Malinowskiego oraz Marcina Giełzaka
- Autorzy książki od jakiegoś czasu prowadzą bloga www.wethecrowd.pl, na którym przybliżają ludziom czym jest crowdfunding - mówi Zabrocka.

Marcin Giełzak aktywnie uczestniczy w kampaniach crowdfundingowych i prowadzi szkolenia z tego zakresu. Współorganizował pierwsze w Polsce wydarzenia poświęcone ekonomii współdzielonej. Współpracuje m.in. z "Nowym Marketingiem", "Mam StartUp", "Nowym Obywatelem". Na swoim koncie ma już książkę "Antykomuniści lewicy", którą wydał w Poznaniu w 2014r.

Z kolei Bartosz Malinowski publikuje na łamach "Nowego Marketingu" i "Antywebu". Prowadzi również własnego bloga www.apofenique.pl.

Autorzy mają bardzo duże doświadczenie w crowdfundingu. Od kilku lat współpracują z różnymi platformami finansowania społecznościowego i odpowiadają ludziom na pytanie czym jest crowdfunding. Na podstawie własnych obserwacji i wykształcenia postanowili wydać taki podręcznik.

Co w podręczniku?
"Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu" - tak brzmi pełna nazwa książki. W podręczniku znadziemy nie tylko odpowiedzi na pytania czym jest crodfunding ale np. Czy możesz właściwie sformułować swoje cele? Dlaczego tłum miałby wesprzeć Twój pomysł? - W książce zamieszone zostały rozmowy z autorami już zrealizowanych projektów - mówi Dominika Zabrocka z wspieram.to.

Opisano porady, jak powinna wyglądać dobra kampania, w jaki sposób wykonać projekt aby zachęć tłum do poparcia. Wskazówki jak dobrać odpowiednie nagrody, jak dobrze przygotować sam projekt. Ukazane są poszczególne etapy całego przedsięwzięcia oraz o w jaki sposób rozpocząć pracę, gdy zbiórka zakończy się sukcesem lub porażką.

- To taka książka trochę z pogranicza marketingu, polityki i zabawy - śmieje się Zabrocka. - Dobra lektura też dla wspierających.

Jak kupić?
Książka została wydana przez wydawnictwo Onepress z Gliwic. Oczywiście część jej kosztów pokryta została przez użytkowników platform crowdfundingowych.

- Podręcznika nie byłoby, gdyby nie wsparcie użytkowników platform crowdfundingowych - opowiada Zabrocka. - Każdy kto chciałby się przekonać o czym jest ta książka może ją kupić na stronie www.onepress.pl. A jeśli nie wie czego ma się spodziewać, to może przyjść do nas i przejrzeć pierwszy podręcznik do crowdfundingu.

Muzotok - AniKa Dąbrowska: "(...) z Roxy jesteśmy przyjaciółkami"

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3