Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Naprawa pękniętych spawów w torowisku na ulicy Gdańskiej [ZDJĘCIA]

Redakcja
Rozpoczęły się prace związane z naprawą pękniętych spawów w torowisku na ulicy Gdańskiej. Roboty prowadzone będą w nocy tak, aby zachować ciągłość kursowania tramwajów.

Zadanie polega na wykonaniu około 6 m wstawek szynowych w 22 miejscach (20 w konstrukcji bezpodsypkowej i 2 w konstrukcji podsypkowej). Prace mają na celu naprawę pękniętych złączy szynowych, które ujawnione zostały na całej długości torowiska od Mostu Długiego do Basenu Górniczego w okresie od jesieni 2018 do lata tego roku.

Wykonawca zobowiązał się wykonać prace przy zachowaniu odpowiedniego reżimu technologicznego:

  • zdemontowanie zabudowy szyn z rozróżnieniem na rodzaj konstrukcji torowiska,
  • wykonanie wstawki szynowej długości ~6,00 m (5,50 m - 6,50 m) kotwionej zgodnie z przyjętymi pierwotnie rozwiązaniami konstrukcyjnymi,
  • odtworzenie systemu otulin oraz konstrukcji okołoszynowej z rozróżnieniem na rodzaj konstrukcji torowiska.

Umowa została zawarta pomiędzy Gminą Miasto Szczecin reprezentowaną przez Tramwaje Szczecińskie Sp. z o. o. a firmą Stanled I Sp. z o. o. na kwotę 809.094,00 zł. Prace powinny zakończyć się do 29.11.2019.

Przebudowę torowiska na ulicy Gdańskiej w ramach projektu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie” wykonywała firma ENERGOPOL-SZCZECIN S. A. Od jesieni 2015 roku, kiedy oddano torowisko do użytku, do zakończenia gwarancji wykryto 218 wadliwie wykonanych spawów. Od jesieni ubiegłego roku do teraz ujawniło się kolejnych 22 i to one są obecnie usuwane.

ZOBACZ TEŻ:

Jak idą prace przy Węźle Łękno? Raport z budowy [ZDJĘCIA]

W kwestii roszczeń wobec firmy firma ENERGOPOL-SZCZECIN S. A w pierwszej kolejności Gmina Miasto Szczecin podjęła kroki w zakresie wypłaty na rzecz GMS kwoty 1 196 634,03 zł ustanowionej jako zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji ubezpieczeniowej wystawionej przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Obecnie pozew przeciwko ubezpieczycielowi jest kierowany do sądu.

Czynności w zakresie egzekucji pozostałych roszczeń wobec Energopolu będą kolejnym etapem działań ze strony Gminy Miasto Szczecin. Gmina podejmie w je w najbliższym czasie w pełni uznając winę Wykonawcy za wadliwe wykonanie zleconych prac.

CZYTAJ TEŻ:

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. 

W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.

Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.

Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → 

* 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych

* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)

CZYTAJ WIĘCEJ:

■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak ma...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto