- Tramwaj przeszedł już wstępne badania techniczne. Jest warunkowo dopuszczony do ruchu: do jazd technicznych i szkoleniowych. Za około 2-3 tygodnie powinnien uzyskać pozwolenie na przewóz pasażerów. Drugi z nich wyjedzie na trasę we wrześniu - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.
Moderusem Beta jednorazowo będzie mogło podróżować 206 osób 62 na siedząco 144 na stojąco.
Miejsca siedzące zostały zamontowane także w części niskopodłogowej, która znajduje się w środkowej części pojazdu. To ułatwi korzystanie z wagonu osobom o niskim wzroście, niepełnosprawnym, rodzicom z wózkami.
Wejdą do wnętrza z poziomu przystanku bez wchodzenia na schody. Oprócz części niskiej podłogi i niższych kosztów produkcji, tramwaje z niskopodłogową wstawką mają też mniejsze wymagania od tramwajów typu Swing jeżeli chodzi o stan torowisk. Pojazdy zostały złożone przez pracowników Tramwajów Szczecińskich.
Umowa podpisana z producentem tramwajów skłdanych w Szczeicnie, czyli poznańskim Modetransem, zawiera również opcję realizacji drugiego etapu w postaci możliwości zwiększenia zamówienia o kolejne dwa pojazdy, która uzależniona będzie od pozyskania dofinansowania w terminie do końca 2021 roku, w cenie 4 747 800 zł za sztukę. Póki co spółka TS nie zamierza z tego korzystać.
Zobacz także: Oceniamy szczecińskich kierowców. Oto ich największe wady [WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?