To odcinek Nabrzeża Wieleckiego, między rondem pod wiaduktem dworcowym a ulicą Wyszyńskiego. "Głos" od początku zamknięcia wschodniej nitki Alei Niepodległości popierał pomysł udostępnienia prawego pasa do jazdy na wprost. W czasie szczytów komunikacyjnych zatory tworzą się na środkowym pasie, prawy nie jest zatłoczony. Kierowcy, którzy stoją na środkowym pasie czekają cierpliwie, żeby jechać na wprost, wzdłuż Odry.
Prawym pasem jadą autobusy tylko po to, żeby wepchnąć się na środkowy pas, minąć korek i zjechać na lewy pas. Liczą na życzliwość kierowców. W ten sposób jeżdżą pojazdy czterech linii autobusowych: 61, 75, 81 i 87, które zaczynają kursy spod Dworca Głównego.
To się ma zmienić.
- Zmiany będą wprowadzone po tym jak Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zacznie przebudowę al. Niepodległości, bo ul. Nabrzeże Wieleckie jest poza zakresem modernizacji ciepłociągu, którą przeprowadza Szczecińska Energetyka Cieplna na al. Niepodległości - mówi Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. Prawy pas również zostanie udostępniony do jazdy na wprost.
Ale to nie jedyne nowości w organizacji ruchu.
- Na podstawie obserwacji stwierdziliśmy, że warto wprowadzić też inne rozwiązanie. Od strony ul. Wyszyńskiego w kierunku dworca w połowie zostanie zlikwidowany lewy pas, w zamian zostanie wydłużony pas do lewoskrętu w ulicę Wyszyńskiego - wyjaśnia Charęza.
SEC ma skończyć prace przy modernizacji do końca maja. ZDiTM szacuje, że przebudowa alei skończy się do września tego roku. Główną zmianą będzie przesunięcie jezdni w kierunku torowiska. Miejsca parkingowe zostaną przesunięte pod kamienice.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?