Marek Rudnicki
[email protected]
Pierwsze pale wbito przed weekendem. Łącznie będzie ich 53. Wspierać będą przęsło o długości 110 m.
Most będzie w części zwodzony, aby mogły swobodnie przepływać tędy jednostki o masztach wyższych, niż 3,7 m. Wybudowane też zostaną zapory lodowe, a na wodzie, z myślą o mniejszych jednostkach, 80 pomostów pływających.
Koszt inwestycji to 33 mln zł. W ramach tej kwoty zostanie dodatkowo zagospodarowane Nabrzeże Starówka na Łasztowni. Natomiast na wyspie Grodzkiej, oprócz samej mariny, powstanie budynek administracyjno-konferencyjno-usługowo-techniczny i nowe nabrzeże. Docelowo zaś funkcjonować ma też kawiarnia, place zabaw, a nawet mówi się o amfiteatrze.
Wykonawcą jest firma Energopol. To ona zwróciła uwagę miastu, że wyspa Grodzka osiada w wyniku nawożenia jej, co miało podwyższyć poziom gruntu o ponad 2 metry.
- Faktycznie do urzędu miasta wpłynęło pismo od Energopolu, w którym firma wyraża pewne wątpliwości dotyczące procesu osiadania Wyspy Grodzkiej oraz możliwości stawiania na niej budynków - odpowiedział na nasze pytanie Łukasz Kolasa z biura prasowego UM.
Pytany o kłopoty z osiadaniem i brak ścianki Larsena od strony Odry (tu nurt rzeki wymywa ziemię), na której ponoć miasto chciało zaoszczędzić, prezydent Szczecina Piotr Krzystek uspokaja:
- Marina powstanie w terminie. Wszystkie trudności przezwyciężymy.
Po wcześniejszych wypowiedziach urzędników magistratu, spodziewano się, że marina będzie gotowa na The Tall Ships' Races 2013, co później skrzętnie dementowano.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?