Na szczecińskich ulicach pojawiły się hulajnogi Bolta! Jednak dlaczego trafiły do nas używane? Sprawdzamy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Firma Bolt zadebiutowała w Szczecinie z system miejskich hulajnóg. Szkoda tylko, że firma przedstawiająca się jako wiodąca europejska platforma miejskiej mobilności, zafundowała szczecinianom używany sprzęt.

Hulajnogi Bolta w Szczecinie

Wypożyczalnie Bolt można już znaleźć w ponad 10 polskich miastach, a od 12 marca także w Szczecinie.

Hulajnogi Bolta w Szczecinie. Ceny

  • Odblokowanie elektrycznej hulajnogi jest bezpłatne, korzystający z aplikacji w Szczecinie płacą 0,50 zł za każdą minutę jazdy.
  • Dla porównania jazda na jednośladach z konkurencyjnej firmy w Szczecinie to wydatek 0,49 zł za minutę a opłata startowa wynosi 2 zł.

200 zł kary za parkowanie w czerwonej strefie

  • Po kliknięciu w ikonę hulajnogi w menu głównym aplikacji na mapie zobaczysz tzw. czerwoną strefę.
  • Możesz w niej wypożyczyć hulajnogę (jeśli będzie dostępna), ale zakończenie tam przejazdu oznacza karę w wysokości 200 zł.

- Dlaczego tak się dzieje? Nasz zespół w późnych godzinach wieczornych zbiera wszystkie hulajnogi z ulic, aby sprawdzić ich stan techniczny, dokładnie je zdezynfekować i naładować, aby były gotowe do użycia następnego dnia - wyjaśniają przedstawiciele Bolta.

Jednak warto zwrócić uwagę, że hulajnogi Bolta nie są nowe

Jasnozielone jednoślady w Szczecinie noszą ślady zużycia. Niby nic, bo liczy się sprawność i cena wypożyczenia sprzętu. Jednak niesmak pozostaje. Czy to brak szacunku dla nowych klientów?

Jak to tłumaczy właściciel?

- Ze względu na dynamiczny rozwój wypożyczalni mikromobilnych Bolt, dopasowujemy nasze operacje tak, by emitowały one jak najmniej CO2 do atmosfery. Dlatego do Szczecina trafiły hulajnogi, z których wcześniej korzystali mieszkańcy innych polskich miast, gdzie aktualnie zapotrzebowanie jest mniejsze. Jest to normalna praktyka, którą stosujemy we wszystkich krajach. Hulajnogi są transportowane do miejsc, gdzie lokalna społeczność korzysta z nich najwięcej. Jest to jeden z elementów naszej deklaracji, w której zobowiązaliśmy się do redukcji dwutlenku węgla z atmosfery o więcej, niż wytwarzamy, konserwując i produkując hulajnogi Bolt - wyjaśnia Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce.

  • Urządzenia, które trafiły do Szczecina to trzecia generacja hulajnogi stworzonej przez inżynierów Bolt w Estonii w 2020 roku. Konstrukcja jest z aluminium, ma pojemny akumulator, przednie i tylne oświetlenie, a także pompowane opony.
  • Konstrukcję wyróżnia także długi czas "przydatności” - nawet 36 miesięcy, a jej modułowa budowa pozwala w razie uszkodzeń mechanicznych na naprawę.

- Uszkodzona hulajnoga nie jest wyrzucana, po naprawie przez nasz zespół trafia z powrotem do użytkowników w doskonałym stanie technicznym - dodaje Valerii Romanov.

Dodajmy, gdy w październiku 2019 zadebiutowały pierwsze hulajnogi miejskie w Szczecinie, to był to wyłącznie nowy sprzęt.

ZOBACZ TEŻ:

Dlaczego stacje roweru miejskiego są puste? Kiedy ruszy Bike...

Co w Polsce drożeje najszybciej?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie