To ostatni z serii czterech bliźniaczych jednostek, jakie zamówiła w tym zakładzie Polska Żegluga Morska.
Stocznia NTS wykonała w ubiegłym roku dla Polskiej Żeglugi Morskiej trzy jednostki, wszystkie o nośności 80. tys. ton. Były to : m/s „Giewont”, m/s „Jawor” oraz m/s „Ornak”. Tegoroczne przekazanie bliźniaczego m/s „Rysy” kończy ten kontrakt.
Wszystkie cztery statki to klasyczne masowce, ze względu na rozmiar nazywane kamsarmaxami (największymi, jakie mogą zawijać do portu Kamsar w Gwinei). Masowce te mają długość 229 m. i szerokość 32,26 m. Statki te przy pełnym ładunku osiągają zanurzenie 14,6 metra.
Matką chrzestną m/s „Rysy” została prezes peżetemowskiej spółki Agio Agata Gregoruk. M/s Rysy w pierwszą swoją podróż popłynie do Vancouver w Kanadzie, a statkiem w jego dziewiczym rejsie dowodzi kpt. ż. w. Jacek Skowroński ze Szczecina.
W tym roku do eksploatacji PŻM wejdzie łącznie 10 nowych statków, w tym jeden kamsarmax o nośności 80. tys. DWT (m/s Rysy), trzy tzw. jeziorowce o nośności 30 tys. DWT (m/s „Juno”, m/s „Lubie”, m/s „Solina”) oraz sześć masowców typu handy – size o nośności 16.900 DWT (m/s „Regalica”, m/s „Narew”, m/s „Raba”, m/s „Olza”, m/s „Prosna”, m/s „San”). Wszystkie te statki stworzą ponad 400 nowych miejsc pracy.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?