Polska zobowiązała się do budowy przeprawy na kolejowej trasie E-30 między polskim Węglińcem a niemiecką Horką umową międzynarodową. Podpisano ją w lutym 2008 roku. Niemcy wzięli na siebie budowę nowego mostu kolejowego we Frankfurcie nad Odrą. Kosztował on 25 mln euro. Cena naszej konstrukcji ma być podobna. Obecny stary most w Bielawe Dolnej ma już ponad 140 lat. Znajduje się tam tylko jeden czynny tor, a pociągi mogą poruszać się z maksymalna prędkością 70 km/h i ograniczonym obciążeniem.
Po nowym moście pociągi pojadą po dwóch torach z prędkością 120km/h. Konstrukcja miała być gotowa najpóźniej do w tym roku, ale dziś już wiadomo, że czas realizacji przesunie się o co najmniej dwa lata. Trasa z Węglińca przez Bielawę Dolną i niemiecką Horkę to jedna z najkrótszych dróg z Wrocławia do Cottbus i dalej do Berlina. Jednak teraz pociągi jeżdżą tamtędy rzadko i są to jedynie składy towarowe.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?