Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most Długi zamknięty od dzisiaj. Jak uniknąć korków? [mapa]

Marek Jaszczyński
Od dziś przez pięć tygodni nie przejedziemy przez przeprawę odrzańską.

Remont przyczółków mostowych potrwa do 31 marca. Na ten czas nie będzie również przejezdne skrzyżowanie ulicy Wyszyńskiego z Nabrzeżem Wieleckim.

- Będzie ciężko, ale nie spodziewamy się armageddonu - mówi Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu. - To minimalny czas zamknięcia mostu. Nie przewidujemy, żeby ten termin był przekroczony. Służby są pogotowiu.

Image and video hosting by TinyPic

Innego zdania są radni, którzy uważają, że zostali zbyt późno powiadomieni o zamknięciu przeprawy.

- Będzie kataklizm, gdy w 2000 roku zamknięto Most Długi to do dyspozycji kierowców była cała ulica Gdańska, teraz pasy przy modernizowanym torowisku są wyłączone z ruchu to nie ma cudu będą korki, powinniśmy je uwolnić na czas zamknięcia mostu - uważa Henryk Jerzyk, radny SLD.

Radni zaapelowali o przywrócenie przejazdu przez całą szerokość obu jezdni na całej długości ulicy Gdańskiej. Musiałoby się to wiązać z zaprzestaniem prac przy torowisku. Jednak według naszych informacji modernizacja - już tak opóźniona - musi się zakończyć do maja tego roku.

Pomiędzy 12 a 15 czerwca Szczecin będzie gościł finał Baltic Tall Ships Regatta 2015. Spodziewamy się najazdu gości na imprezę, tak więc ulica Gdańska musi być przejezdna. Uwag i pomysłów dotyczących organizacji ruchu na czas zamknięcia mostu jest więcej.

- Dowiadujemy się o inwestycjach zbyt późno, nie wiem, czy to brak zaufania. Czasami można skorzystać z podpowiedzi radnych - mówi Władysław Dzikowski z klubu Bezpartyjni.

Radny zaproponował ułatwienie na czas remontu, które pozwoli na ominięcie kilku sygnalizacji na nitce Trasy Zamkowej w kierunku placu Żołnierza Polskiego.

- Chodzi o wykonanie lewoskrętu z TZ w ulicę Farną, wystarczy wysypać teren, a to pozwoli kierowcom dojechać przez ulice: Farną i Sołtysią do ulicy Wyszyńskiego - mówi radny Dzikowski. Zdaniem Marcina Charęzy pomysł można zrealizować, ale tylko w przypadku zainstalowania sygnalizacji akomodacyjnej. - Na przyszłość można to rozważyć, ale nie na 5 tygodni - skwitował pomysł urzędnik.

Przez most pojadą tylko autobusy, busy przewożące powyżej dziewięciu osób, taksówki, służby miejskie oraz pojazdy budowy. Nie przewiduje się wydawania przepustek uprawniających innych użytkowników ruchu do poruszania się przez most.

Prace spowodują też zamknięcie przejazdu przez Nabrzeże Wieleckie u styku z ulicą Wyszyńskiego. Przejazd przez to skrzyżowanie od strony ulicy Kolumba mają tylko linie autobusowe, a więc 61,75, 81 oraz 70, które skręcą w lewo, na torowisko. - tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Sołłtysią i włączą się do ruchu na ulicy Wyszyńskiego - tłumaczy Marcin Charęza, szef zespołu do spraw organizacji ruchu szczecińskiego magistratu.

Pozostali kierowcy jadący z kierunku Pomorzan będą musieli na rondzie pod wiaduktem dworcowym skręcić w ulicę Nową. Natomiast pojazdy jadące od strony ul. Jana z Kolna będą musiały skręcać w prawo, pod górę.

Jedynie pojazdy komunikacji miejskiej będą mogły dokonywać zawrotu przez torowisku, na wysokości ul. Sołtysiej. Pomyślano też o kierowcach jadących z prawobrzeża. - Od Estakady Pomorskiej aż do rozwidlenia na Trase Zamkową będą trzy pasy ruchu, w tym jeden włączeniowy - tłumaczy Marcin Charęza.

Natomiast na terenie parkingu obok marketu Selgros przy ul. Walecznych powstanie parking Park & Ride. Zmieści około 60 samochodów. Miejsca zostaną wyznaczone w sektorach H1, H2, I1 i I2.

- Parking będzie funkcjonować w godzinach otwarcia hali tj. od poniedziałku do soboty w godz. 5 -21 oraz w niedziele w godz. 8 - 20. Będą to miejsca niestrzeżone - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. - Możliwość pozostawienia samochodu w sąsiedztwie stacji Szczecin Zdroje ma zachęcić kierowców do korzystania z pociągów Regio Przewozów Regionalnych na biletach komunikacji miejskiej pomiędzy prawo i lewobrzeżem Szczecina. W pociągach obowiązywać będzie taryfa jak na linie zwykłe.

Są ważne wszystkie bilety czasowe i sieciówki. Uzyskaliśmy zapewnienie, że gdyby pociągi były przeładowane to składy będą powiększone. - Jesteśmy na to przygotowani, może dojść do takiej sytuacji - mówi Andrzej Chańko, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału PR.

Energopol Szczecin obiecał przeprowadzić prace na przyczółkach mostowych szybko i sprawnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto