Tekst: Maciej Pieczyński / Foto: Andrzej Szkocki
Na szczecińskich ścieżkach rowerowych, czy ulicach ten nowoczesny środek transportu nie zdobył sobie jeszcze znaczącej popularności. Wielu amatorom dwóch kółek kojarzy się często ze skuterem.
- Prostuję utarty stereotyp: rowery elektryczne same nie jeżdżą - mówi Andrzej Łotocki, menedżer firmy Geobike. - Napęd elektryczny możemy włączać i wyłączać, zmniejszać i zwiększać, w zależności od potrzeb, stopnia zmęczenia itd. Dzięki temu ten nowoczesny rower jest uniwersalny. Może służyć zarówno jako środek transportu, jak i rekreacji.
- Rower elektryczny jest na pewno idealną propozycją dla tych, którzy na dwóch kółkach dojeżdżają do pracy - mówi Grzegorz Bargielski, właściciel Geobike. - Z jednej strony jest tak samo ekonomiczny i ekologiczny, jak rower tradycyjny. Jest też tańszy w utrzymaniu niż samochód i nie zanieczyszcza środowiska. Z drugiej zaś strony dzięki napędowi elektrycznemu możemy poruszać się o od czterech do siedmiu kilometrów na godzinę. Szybciej niż za kierownicą zwykłego roweru a do tego z mniejszym wysiłkiem. Jeżeli ktoś pracuje w biurze i nie chciałby przyjechać do pracy mokry od potu i zmęczony pedałowaniem, a jednocześnie chce łączyć transport z rekreacją na świeżym powietrzu, to rower elektryczny jest dla takiej osoby idealnym rozwiązaniem.
Nie oznacza to jednak, że na dwóch kółkach z dodatkowym napędem osiągniemy zawrotną prędkość. Moc silnika nie może przekraczać 250 W. Przy prędkości 25 km/h wspomaganie jest odłączane. Szybciej można jechać jedynie siłą własnych mięśni.
Dodatkowo w rowerze elektrycznym są zamontowane systemy bezpieczeństwa, które odłączają napęd w momencie hamowania. Rower elektryczny to w zasadzie rower tradycyjny z dodatkiem silnika i baterii. Łącznie zwiększają one masę o mniej więcej 5-6 kilogramów.
Firma Geobike produkuje i sprzedaje nie tylko same rowery, ale i akcesoria rowerowe. Jednym z nich jest uchwyt na smartfona, przeznaczony szczególnie dla tych, którzy korzystać będą ze specjalnej aplikacji z nawigacją BikeCityGuide. Do każdego uchwytu dołączona jest wirtualna mapa ścieżek rowerowych na terenie jednego konkretnego miasta.
- To aplikacja stworzona przez rowerzystów dla rowerzystów. Do ściągnięcia na smartfona są mapy trzydziestu miast w ośmiu krajach Europy - mówi Andrzej Łotocki. - Namówiliśmy firmę BikeCityGuide do opracowania takich map także dla polskich miast, w tym Szczecina. Być może już na tegoroczną majówkę powstanie wirtualna mapa dla szczecińskich rowerzystów.
Salon sprzedaży rowerów elektrycznych Geobike od 1 kwietnia funkcjonuje na pierwszym piętrze Centrum Handlowego Turzyn.
- Nasi klienci nie muszą kupować przysłowiowego kota w worku. Istnieje możliwość wypożyczenia roweru w cenie od 40 do 60 złotych na dobę. Oczywiście jeśli ktoś po takiej przejażdżce zdecyduje się kupić rower, nie zapłaci za okres testowy - informuje Grzegorz Bargielski.
Ceny rowerów elektrycznych w salonie Geobike wahają się od 3,5 tysiąca do 6 tysięcy złotych.
Zobacz, gdzie znajdziesz nasz bezpłatny magazyn »
[Czytaj również on-line:
MM Trendy. Szczecin | Styl | Moda | Kultura. Serwis »](http://www.mmszczecin.pl/trendy)
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?