Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MM Trendy. #Sport: Ludzie biznesu kochają sushi

MM Trendy
MM Trendy
MM Trendy. #Sport: Ludzie biznesu kochają sushi
MM Trendy. #Sport: Ludzie biznesu kochają sushi Andrzej Szkocki
Zaglądamy do strefy VIP na stadionie Pogoni przy Twardowskiego - tam, gdzie spotykają się ludzie polityki i biznesu. Ci, którzy płacą za taką przyjemność mówią, że to forma wsparcia klubu. Dostają specjalne przepustki i są traktowani wyjątkowo. Ze smakiem.

Tekst: Łukasz Kasprzyk / Foto: Andrzej Szkocki

Budynek VIP został wybudowany za około 3 mln zł. Jest naprzeciwko krytej trybuny. Na parterze miejsce mają dziennikarze i komentatorzy relacjonujący spotkania na żywo do telewizji, a góra przeznaczona jest dla VIP-ów. Oni mają osobne wejście z ulicy na stadion (jeżeli są bez samochodu), a jeżeli przyjechali autem - czeka na nich wydzielony parking. Większość nie paraduje w garniturach. Przychodzą na luzie, często z klubowymi szalikami.

Oczywiście nie kupują zwykłego karnetu, więc nie szukajcie takiego biletu w klubowym sklepie. Władze Pogoni wydają specjalnym gościom odpowiednie przepustki, na podstawie których mogą wejść do strefy VIP. Jak wygląda ta strefa?

Na każdy mecz przychodzi tu od 100 do 200 gości. Wszystko zależy od rangi spotkania, aktualnej atmosfery i wyników. Są dwa sposoby, żeby dostać się na górę. Normalny, to zapłacić określoną kwotę. Klub nie chce podawać dokładnej, ale trzeba przygotować się na kilkanaście tysięcy złotych rocznie. Drugi, to odpowiednia pozycja społeczna, czyli np. praca w polityce, radzie miasta, wysokie stanowisko w samorządzie albo administracji państwowej.

- Klientów strefy VIP szukamy w kręgach biznesowych rzecz jasna - mówi Izabela Wilczewska, specjalistka ds. marketingu w Pogoni Szczecin. - Pieniądze są istotnym czynnikiem, który wpływa na decyzję partnera i naszą, ale bardzo ważny jest także profil działalności i czy dana firma angażuje się społecznie i reklamuje swoje usługi poprzez sport. Jeżeli nie, proponujemy takie rozwiązania, by firma weszła w taką reklamę z korzyścią dla siebie. Część klientów zgłasza się sama, z polecenia innych klubowiczów, części oferujemy w ramach swoich pakietów sponsoringowych.

Osób, które przywiązane są do Pogoni i rozumieją, że to największa marka w regionie, jest więcej. Tacy po prostu lepiej rozumieją potrzeby klubu i chętniej wydają pieniądze.

- Pogoń należy do miasta, służy mieszkańcom - przypomina Izabela Wilczewska. - Jeżeli są firmy, które rozumieją, co pod tym terminem się kryje, będą chciały angażować się w takie przedsięwzięcia jak klub sportowy, dofinansowanie jego lub promocję - tłumaczy. To rzecz jasna nie jest działalność charytatywna. Klubowicz może wykorzystywać logo klubu w swojej działalności, może też zaprosić piłkarzy na wybrane firmowe spotkanie lub zrealizować swój pomysł. Jednak to zdarza się rzadko, co tylko potwierdza, że większość z VIP-ów nie oczekuje wiele od klubu, ale cieszy się prestiżem przynależności do elitarnego grona.

Główna część, na którą składa się obecność w strefie VIP, to oczywiście sam mecz, ale otoczka jest równie ważna. O tym, co serwuje się na Pogoni, opowiada Izabela Wilczewska.

- Bardzo dobre są żeberka i pierogi - śmieje się. - Bywa bigos, sporo zimnych dań, np. sałatek, kanapek, ale także dania na ciepło. Dania się jednak zmieniają. Niezmienne jest sushi, które uwielbiają nasi klubowicze. Są takie osoby, które przychodzą niemal wyłącznie dla tego dania. Zamiast do restauracji, przychodzą na stadion - mówi pół żartem.



Zobacz, gdzie znajdziesz nasz bezpłatny magazyn »


[Czytaj również on-line:

MM Trendy. Szczecin | Styl | Moda | Kultura. Serwis »](http://www.mmszczecin.pl/trendy)


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Tomasz Bajerski po meczu Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Orzeł Łódź

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto