Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MM Trendy. #Biznes: Outlet Park Szczecin ma już rok

MM Trendy
MM Trendy
Outlet Park Szczecin
Outlet Park Szczecin Outlet Park Szczecin
Rozmowa z Mariuszem Machnickim, dyrektorem Outlet Park Szczecin.

- W tym miesiącu mija rok od otwarcia Outlet Park Szczecin. Co się w tym czasie wydarzyło?
- Rok mija dokładnie 7 listopada. W kwietniu odwiedził nas milionowy klient. Mile zaskoczyliśmy go gadżetami i voucherem na zakupy. Do tej pory odwiedziło nas 2 miliony klientów. To bardzo dobry wynik, jak na tego typu obiekt i chyba najlepszy dowód na to, że Outlet Park jest trendy. Z naszego systemu monitorującego odwiedzalność wynika, że wszystkie sklepy zostały odwiedzone łącznie 11 mln razy. Każdy klient podczas swojej wizyty statystycznie odwiedza 5 sklepów. Nie zjawiają się by tylko oglądać. Zostawili już w sumie w outlecie 80 mln zł.

- Zdarza się jeszcze, że outlet traktowany jest jak second hand?
- Tak mogą myśleć jedyni ci, którzy nie odwiedzą tego miejsca. Jak już się pojawią, od razu rozumieją na czym polega outlet. Tu nie ma towarów z drugiej ręki. Do naszych sklepów trafiają nadwyżki produkcyjne, końcówki serii bieżących czy poprzednich kolekcji, a także produkty powstające specjalnie dla sieci outletowych, odzież lub obuwie unikatowe, pojedyncze egzemplarze, które nie weszły do kolekcji. Producenci i dystrybutorzy robią proste kalkulacje. Magazynowanie takich towarów kosztuje. Lepiej obniżyć cenę i je sprzedać. Osoby, które u nas robią zakupy, wykazują się sprytem ekonomicznym. Kupują przecież dobre markowe rzeczy taniej co najmniej o 30 proc.

- Taniej, nie znaczy tanio?
- Owszem. Buty Nike dla przykładu kosztują zwykle od 300 do 500 zł. Jeśli przecenimy je o 30 proc., to nadal trzeba będzie wydać w granicach 240-450 zł.

- Czy oryginalna formuła funkcjonowania sklepów outletowych, ale też i klasycznych marketów, jak Piotr i Paweł, sklepu Smyk czy kina sprawdza się?
- Ten obiekt nie jest typowym centrum wyprzedażowym. Po roku mogę potwierdzić, że pomysł się sprawdził. Mamy tu część rozrywkową, wspomniane kino Helios, część gastronomiczną. To dodatkowe atrakcje. Kino odwiedziło już około 600 tys. osób. Korzystają z niego nie tylko mieszkańcy prawobrzeżnej części miasta, ale także Stargardu i okolic. W wakacje dla wielu osób seanse były alternatywą dla wyjazdów nad morze. Turyści kupowali bilety do kina przy okazji zakupów itd. Liczyliśmy, że outlet będzie przyciągał Niemców, mieszkańców Skandynawii i to też się sprawdza. Potwierdzają to wpisy obcokrajowców na naszym profilu na Facebooku.

- EMPIK w centrum wyprzedaży?
- Bardzo dobry pomysł. Sam często do niego zaglądam. Można uzupełnić bibliotekę domową o bardzo ciekawe pozycje, kupić taniej ciekawe płyty. Polecam.

- Rocznica zobowiązuje?
- Outlet to miejsce, w którym najlepszym prezentem są atrakcyjne ceny. Takie są codziennie, ale 9 listopada, z okazji pierwszych urodzin, będą jeszcze atrakcyjniejsze. Na naszym profilu na Facebooku można powalczyć w konkursie o 300-złotowe vouchery na zakupy w centrum wyprzedaży.

- Będziecie się rozbudowywać?
- O tym zdecyduje rynek, najemcy. Na razie skupiamy się na tej części, która już funkcjonuje. Z 16,6 tys. m kw. powierzchni najmu zajętych jest prawie 99 procent. Obecnie działa 70 sklepów, zatrudniają 350 pracowników. Najważniejsze marki to: Tommy Hilfiger, Tatuum, Quiosque, Reserved, Nike, Ecco. Są też wszystkie renomowane marki produkujące obuwie.

Rozmawiał Piotr Jasina

Foto:


Zobacz, gdzie znajdziesz nasz bezpłatny magazyn »


[Czytaj również on-line:

MM Trendy. Szczecin | Styl | Moda | Kultura. Serwis »](http://www.mmszczecin.pl/trendy)


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto