Lokomotywa będzie jeździć z maksymalną prędkością 140 kilometrów na godzinę, chociaż w maju ubiegłego roku Eurosprinter Siemensa osiągnął prędkość 235 km na godzinę. Ale tylko podczas testów w okolicach Włoszczowy (Świętokrzyskie), które przeprowadzono na zamkniętym szlaku. Niestety tory w Polsce nie są przystosowane do takich prędkości.
Eurosprinter - bo tak nazywa się elektrowóz - w inauguracyjny podróż poprowadziła wagony pociągu "Portowiec" relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny.
Zobacz też jakie składy jeżdżą pociągami „Przewozów Regionalnych” na blogu laudona
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?