Likwidacja roweru miejskiego w Szczecinie? Proponuje to... Rowerowy Szczecin

Oskar Masternak
Oskar Masternak
- Opowiadamy się za stopniową likwidacją roweru publicznego w takim kształcie jak obecnie i przeznaczeniem zaoszczędzonych środków na inwestycje trwałe związane z aktywnym transportem - uważają członkowie stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Stanowisko cyklistów może wydawać się niedorzeczne, skoro jednym z celów stowarzyszenia jest „popularyzacja roweru jako przyjaznego dla środowiska środka transportu oraz idealnego środka codziennego transportu”, w co wpisuje się sieć roweru miejskiego.

ZOBACZ TEŻ:

Na rowerach w Nowy Rok, czyli rajd nad Świdwie [ZDJĘCIA]

Jednak Rowerowy Szczecin dokładnie tłumaczy, że istnienie drogiego w utrzymaniu systemu nie przekłada się na zmianę przyzwyczajeń transportowych mieszkańców naszego miasta.

- Nie negujemy tego, że rower publiczny odegrał znaczącą rolę w propagowaniu idei roweru jako środka transportu. Był to ważny etap, który jednak warto zakończyć. Sugerujemy stopniowe wygaszanie roweru - proponuje Rowerowy Szczecin, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na budowę nowych dróg rowerowych, które połączyłyby istniejące fragmenty.

W stanowisku poruszono również stan techniczny jednośladów.

- Rozklekotany, skrzypiący rower nie daje przyjemności z jazdy oraz może być niebezpieczny dla samego użytkownika - uważają aktywiści.

ZOBACZ TEŻ:

Niemal w tym samym momencie spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne rozpisało przetarg na zakup nowych pojazdów oraz na zakup części zamiennych.

- Nominalnie system składa się z ponad 700 rowerów, ale na przykład w październiku 2019 roku średnia dzienna liczba rowerów na ulicach (czyli bez serwisowanych, remontowanych, kradzionych itp.) wyniosła 481 - informuje Anna Szotkowska, zastępca prezydenta miasta.

Rowerowy Szczecin zwraca również uwagę na brak planu rozwoju i przypadkowość powstawania nowych stacji.

- Początkowo sieć roweru miejskiego była prezentowana przez Urząd Miasta jako uzupełnienie systemu transportu publicznego, w toku rozbudowy systemu i decyzji o lokalizacji kolejnych stacji funkcja ta uległa dezintegracji, a rower publiczny zaczął służyć głównie jako środek rekreacji. Pytanie o funkcję wydaje się kluczowe, gdyż każdy projekt powinien zaczynać od jej określenia. Kształt czy model funkcjonowania systemu powinien bezpośrednio wynikać z postawionego celu. Dla celów transportowych potrzebne są inne lokalizacje i gęstość stacji, ilość rowerów, ich wyposażenie - zauważa Rowerowy Szczecin.

Jeździsz rowerem? O tych przepisach musisz pamiętać!

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Pierwszy w Szczecinie pumptrack gotowy. Można już korzystać z toru rowerowego [ZDJĘCIA]

Wideo

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gogom1

popieram likwidację roweru miejskiego , hulajnogi i skutery elektryczne ze względu na zbyt duże opłaty , niesprawnych pojazdów i brak kultury jeżdżących .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3