Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Likwidacja autobusów pospiesznych, a do przystanku nawet kilometr. Mieszkańcy protestują

Redakcja MM
Redakcja MM
Zarząd Dróg i Transportu Publicznego planuje częściową ...
Zarząd Dróg i Transportu Publicznego planuje częściową ... Sebastian Wołosz
Zarząd Dróg i Transportu Publicznego planuje częściową likwidację pospiesznych autobusów miejskich łączących prawobrzeże z lewobrzeżem Szczecina. Ma to nastąpić po uruchomieniu szybkiego tramwaju.

Marek Rudnicki
[email protected]

Andrzej Olszak złożył wczoraj w ZDiTM około 3 tys. podpisów mieszkańców prawobrzeża, którzy sprzeciwiają się likwidacji autobusów pospiesznych. A takie są plany miasta.

- Likwidacja bezpośrednich połączeń z centrum miasta i zmuszanie mieszkańców do jazdy z przesiadkami, to działanie na niekorzyść mieszkańców - mówi Andrzej Olszak, inicjator sprzeciwu i koordynator akcji zbierania podpisów.

Zarzuca włodarzom miasta, że nie dostrzegają, iż na prawobrzeżu mieszka około 1/3 mieszkańców miasta, czyli około 100 tys. osób

- Wszelkie działania powinny być skierowanie na ułatwienie życia, a nie utrudnienie - mówi. - A utrudnieniem będzie likwidacja autobusów pośpiesznych. Poza tym szybki tramwaj będzie szybki tylko z nazwy. To zwykły tramwaj, tyle, że będzie miał wydłużoną trasę, a każdy tramwaj jeździ wolniej od autobusu.

Teoretycznie, szybki tramwaj ma w pierwszej odsłonie dojeżdżać jedynie do pętli "Turkusowa" i to nie podoba się też przedstawicielom Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej. Zaproponowali, aby poprowadzić dwie nitki do tej pętli. Argumentują, że mieszkańcy osiedla "Bukowe", którzy dziś mają "pod nosem" autobus pospieszny, po jego likwidacji będą zmuszeni przejść kilometr do przystanku szybkiego tramwaju.

Należałoby zmodyfikować projekt drugiego etapu SST - dowodzą i proponują zmianę. Polegałaby ona na "rozdwojeniu" nitki od pętli przy ul. Turkusowej na dwie niezależne trasy. Pierwsza obsługiwałaby osiedle Słoneczne i tu należałoby zlokalizować przystanki tramwajowe w okolicach obecnych autobusowych. Natomiast druga nitka obsługiwałaby mieszkańców osiedla Bukowego.

Póki co jednak mieszkańcy na razie zaprotestowali przeciwko planom likwidacji autobusów pośpiesznych. Dla Olszaka to już druga akcja. Poprzednio walczył o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii C i zebrał 1500 podpisów poparcia. Skutek był taki, że 1 maja br. ZDiTM spełnił jego postulat.

- Aktualnie opracowywana jest przy współpracy z ZUT nowa siatka połączeń - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik prasowy ZDiTM. - Trwają konsultacje społeczne. Głos 3 tys. mieszkańców za pozostawieniem komunikacji pośpiesznej zostanie wzięty pod uwagę.

Szczeciński Szybki Tramwaj. Zobacz również:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto