Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kurier otworzył paczkę, chociaż mu nie wolno

Redakcja
Fot. Marcin Bielecki
Andrzej Hanisz, właściciel lombardu przy ul. Krzywoustego czuje się oszukany przez firmę DHL, której powierzył dostarczenie wartościowej paczki do klienta.

Właściciel lombardu nie może uwierzyć, że kurier złamał zasady obowiązujące w firmie i otworzył ubezpieczoną – na ponad dwa tysiące złotych – przesyłkę.

Przesyłka wysłana została 21 lutego do klienta z województwa pomorskiego.
Odbiorca miał zapłacić za nią i odebrać. Jednak tak się nie stało. Kurier paczkę otworzył przy nim. Ten wziął fakturę i poszedł do księgowej, która nie zaakceptowała rodzaju faktury. W związku z tym odbiorca otwartą paczkę zwrócił kurierowi.

– Kurier bez pobrania pieniędzy za paczkę nie ma prawa otworzyć przesyłki wartościowej – denerwuje się Andrzej Hanisz. – W przesyłce był nowy laptop.

Po czterech dniach od wysłania paczki pan Andrzej otrzymał zwrot. Paczka wróciła zapakowana zupełnie inaczej, niż pakują je w lombardzie: nie była zaplombowana i oklejona firmową taśmą. Nie miała również żadnych zabezpieczeń.
Przedsiębiorca nie przyjął zwrotu. Złożył telefoniczną reklamację. Później centrala firmy nakazała wysłanie reklamacji w formie pisemnej. Po około trzech tygodniach otrzymał odpowiedź, że paczka jest do odbioru przez 42 dni. Po tej odpowiedzi oburzony skontaktował się z działem reklamacji DHL w Łodzi. Niestety, kobieta która sprawą się zajmowała jest na zwolnieniu.

– Tak nie może być, że ktoś obcy otwiera moją własność. W regulaminie DHL zaznaczono, że kurier nie może wydać paczki zanim nie przyjmie opłaty – tłumaczy Czytelnik. – Może być taka sytuacja, że kurier otwiera paczkę i zabiera towar. W to miejsce wrzuca cegłę i cała odpowiedzialność za oszukaną przesyłkę przechodzi na mnie.

Czytelnik liczy, że kierownictwo firmy wyciągnie konsekwencje wobec kuriera i na rekompensatę.

– Ustalimy co spowodowało otwarcie tej paczki – poinformowała Anna Mazurek, kierownik ds. relacji z mediami firmy DHL. – Po państwa sygnale od razu uruchomiliśmy odpowiednią procedurę. Sprawdzimy również jak wyglądała korespondencja od strony działu reklamacji.

Sprawa zostanie również przekazana do kierownika terminala. Ponadto informuję, że nasi kurierzy nie mają prawa otwierać paczek.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto