Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kupujemy coraz mniej biletów komunikacji miejskiej

Marek Jaszczyński [email protected]
Wśród innych czynników, które szkodzą komunikacji wymieniono także czynniki demograficzne, to, że mieszkańcy wolą jeździć własnym transportem i jeszcze kilka innych. W dniu dzisiejszym biletami jednak nie musimy się przejmować - w ramach Dnia bez Samochodu komunikacją miejską jedziemy dziś za darmo.

Dochody ze sprzedaży biletów za 7 miesięcy tego roku są niższe o ponad 3 623 000 zł w porównaniu do założeń planu.

- Przyczyn niewykonania planu sprzedaży biletów jest wiele i jest to zjawisko bardzo złożone. Do prawdopodobnych przyczyn można zaliczyć obowiązujący taryfikator biletowy oraz wzrastająca z roku na rok liczba grup uprawnionych do ulgowych i bezpłatnych przejazdów - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Największa utrata wpływów występuje z tytułu wprowadzenia dodatkowych ulg dla pasażerów Programu Szczecin Przyjazny Rodzinie, wynosi ona blisko 2,5 mln zł rocznie.

Wśród innych czynników, które szkodzą komunikacji wymieniono także czynniki demograficzne, to, że mieszkańcy wolą jeździć własnym transportem, a także remonty i przebudowy ulic, które nie sprzyjają KM. Pojawiły się pomysły, żeby polepszyć sprzedaż biletów.

- Proponuję, aby rozpocząć od ściągnięcia należności mandatowych za jazdę bez biletu i zwiększyć liczbę kontroli, aby cwaniaki chcący zaoszczędzić, ponosili za to karę, bowiem nie można tego nazwać inaczej niż zwykłym oszustwem - proponuje Rafał Niburski, radny PiS.

- Zniknęły bilety w kioskach, psujące się urządzenia do sprzedaży oraz niechętni sprzedaży kierowcy wszystko to zmniejsza wpływy i naraża mieszkańców na niepotrzebny stres- argumentuje Urszula Pańka, radna PO.

Do dyskusji włączył się także Jędrzej Wijas, były radny.

- Paradoksalnie do spadku wpływów mógł się przyczynić rower miejski. Z pewnością nie w całości, ale pojawił się jako dodatkowa opcja podróży po mieście na krótkich odcinkach, za darmo. Pod tym względem jest to oferta konkurencyjna dla komunikacji miejskiej. Należałoby się też przyjrzeć, czy spadek nie nastąpił w sprzedaży biletów jednorazowych na linie pospieszne po uruchomieniu tramwaju na Prawobrzeże - uważa pan Jędrzej.

Tymczasem ZDiTM proponuje zwiększenie liczby spraw kierowanych do sądu w celu wyegzekwowania kar za brak ważnego biletu za przejazd.

Zobacz też:
Jak szczecinianie oceniają komunikację miejską? Są wyniki badań

Co szczecinianie sądzą o rowerze miejskim?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto