Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto wybuduje obwodnicę dla Warzymic i Przecławia? Czekamy na ogłoszenie przetargu

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Droga, która miała wyprowadzić ruch tranzytowy z Warzymic i Przecławia, miała być zakończona do lipca 2021 roku. Dziś już wiemy, że to nierealne. Za rok możemy spodziewać się dopiero pierwszego wbicia łopaty. Nadal nie jest znany termin ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy prac w pierwszym etapie.

Doszło do istotnych zmian w inwestycji. GDDKiA podjęła decyzję, że obwodnica Przecławia i Warzymic powstanie w 2 etapach.

  1. Pierwszy etap od ronda Hakena do połączenia z obecną DK13 na południe od Przecławia.
  2. Drugi od połączenia z obecną DK13 (Siadło Górne) do połączenia z A6 (węzeł Szczecin Zachód).
  • Dla pierwszego etapu nie będzie zmian w stosunku do opracowanej wcześniej dokumentacji. W tym przypadku zostanie ogłoszony przetarg od razu na roboty budowlane wraz z opracowaniem brakujących projektów wykonawczych.

- W przyszłym roku ruszymy z realizacją robót. Jest to zasadniczy element całej obwodnicy, który umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Przecławia i Warzymic – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk.

  • Drugi etap budowy będzie bardziej skomplikowany.

- Na tym fragmencie chcemy wprowadzić pewne zmiany projektowe, w związku z tym będzie tam ogłoszony przetarg na aktualizację opracowanego przez poprzedniego wykonawcę projektu budowlanego. Następnie będzie ogłoszony przetarg już na same roboty budowlane – informuje przedstawiciel GDDKiA.

ZOBACZ TEŻ:

Drugi etap to obwodnica Kołbaskowa

Podział inwestycji na 2 etapy pozwoli możliwie najszybciej uzyskać efekt komunikacyjny w postaci odciążenia Przecławia i Warzymic i jednocześnie wprowadzić modyfikację do projektu obwodnicy w rejonie węzła z autostradą A6. Te zmiany dotyczące etapu 2 wynikają z wystąpienia nowych uwarunkowań w ostatnim czasie, czyli planów realizacji w ramach „Programu 100 obwodnic” obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13, będącej kontynuacją obwodnicy Przecławia i Warzymic.

- Pojawienie się tego zadania wymaga realizacji węzła Szczecin Zachód od razu ze wszystkimi relacjami zarówno w kierunku na Szczecin, jak i na Rosówek (obecny projekt budowlany zawiera tylko wyloty z A6 w kierunku Szczecina), po to aby przy realizacji obwodnicy Kołbaskowa nie była już potrzebna ingerencja w węzeł z A6 – mówi Mateusz Grzeszczuk.

W tym przypadku ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy planowane jest na I połowę 2023 r., a zawarcie umowy w IV kwartale 2023 r. Roboty budowlane realizowane będą w latach 2023-2026.

Przypomnijmy, że w połowie grudnia ubiegłego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o zerwaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą projektu i prac na obwodnicy, czyli Energopolem Szczecin.

Kontrakt na realizację inwestycji w formule "Projektuj i buduj" o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 roku z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 roku.

ZOBACZ TEŻ:

Energopol nie zbuduje obwodnicy Warzymic i Przecławia! Co teraz?

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto