Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto przebuduje śródmiejski odcinek alei Wojska Polskiego w Szczecinie? Jest przetarg, miasto szuka wykonawcy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Do 29 grudnia czekamy na oferty od potencjalnych wykonawców przebudowy alei Wojska Polskiego w Szczecinie.

Aleja nie będzie już arterią komunikacyjną, ale stanie się dwujezdniową drogą z uspokojonym ruchem do 30 kilometrów na godzinę. Każda jezdnia będzie miała 4,5 m szerokości. W związku z tym także nie będzie wydzielonych dróg dla rowerzystów.

ZOBACZ TEŻ:

Do dyspozycji kierowców na alei będzie 185 miejsc parkingowych, w tym dziesięć dla pojazdów zaopatrzenia, sześć dla aut elektrycznych (obok stacji ładowania). Razem z fragmentem ulicy Jagiellońskiej (między al. Piastów a aleją WP) to będzie około 200 miejsc. Miejsca dla pojazdów znajdą się w środkowym pasie parkowania. Będą tu potrójne zatoki zakończona zieleńcem.

Zadanie zostało podzielone na dwa etapy

Pierwszy obejmuje przebudowę układu drogowego alei Wojska Polskiego na odcinku od Placu Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów, odcinka ulicy Jagiellońskiej od al. Piastów do al. Wojska Polskiego oraz odcinka ulicy Śląskiej od ulicy Więckowskiego do drogi wewnętrznej za budynkami Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”.

Drugi etap to wykonanie projektu i realizacja prac, polegających na przebudowie układu drogowego i torowego w rejonie placu Zwycięstwa.

COMPONENT {"params":{"text":"POLECAMY RÓWNIEŻ: ","id":"polecamy-rowniez"},"component":"subheading"}

Kiedy ruszą prace?

- Po rozstrzygnięciu przetargu będziemy mogli mówić o ramach czasowych – mówi Sylwia Cyza-Słomska z Centrum Informacji Miasta.

Jednak nie wszyscy są zadowoleni z planów odnośnie zakresu zmian na alei Wojska Polskiego, a zwłaszcza rozwiązań komunikacyjnych.

- Była szansa na rewolucję i koło zamachowe dla rewitalizacji Śródmieścia. Będzie modernizacja, która do rewitalizacji przyczyni się w umiarkowanym stopniu. Ulica wciąż będzie w pełni przejezdna, choć z pewnością auta będą pokonywać ją z mniejszą prędkością i to jest na plus. Na plus także możliwość przekroczenia jezdni przez pieszych w niemal dowolnym miejscu, lecz tylko teoretycznie, ponieważ ze względu na ciągnący się środkiem parking to przejście będzie zapewne znacznie utrudnione, w szczególności dla osób z problemami z poruszaniem się. Na minus drzewa, z których część zniknie i „odsłoni” zacienione dziś fragmenty chodników - uważa Piotr Czypicki ze Szczecińskiego Ruchu Miejskiego. - Z tej perspektywy komunikacji nie zmieni się dosłownie nic. Mieliśmy szansę przywrócenia na aleję tramwaju, niestety ślepy i niezrozumiały upór urzędników z Prezydentem na czele uniemożliwił rozwój komunikacji szynowej na kluczowym śródmiejskim obszarze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto