Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto przebuduje al. Wojska Polskiego w Szczecinie? Są chętni. Różnice cen to nawet 20 mln zł! WIZUALIZACJE

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Od 80 do prawie 98 milionów złotych, tyle wynoszą oferty złożone w przetargu na przebudowę fragmentu alei Wojska Polskiego.

W siedzibie Szczecińskich Inwestycji Miejskich odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na przebudowę śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego. Komisja przetargowa zajmie się teraz analizą złożonych ofert – mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.

Według szacunków miasta przebudowa jest warta około 86 milionów złotych. Poniżej tego pułapu znalazły się dwie oferty:

  • Najtańsza jest oferta firmy Budowlano-Drogowej MTM SA z Gdyni i opiewa na 80 728 637,11 zł.

  • Konsorcjum ROVERPOL Sp. z o.o. i ROVER Intraestructuras – znane z budowy węzłów Granitowa i Łękno - wyceniło swoje usługi na 80 995 500 zł.

  • Najdroższa oferta wpłynęła z warszawskiego Budimexu - 98,8 mln zł.

  • Natomiast Eurovia Polska złożyła ofertę na 87,2 mln zł.

Przebudowa al. Wojska Polskiego w Szczecinie. Zadanie podzielone na dwa etapy

  1. Pierwszy obejmuje przebudowę układu drogowego alei Wojska Polskiego na odcinku od pl. Zwycięstwa do placu Szarych Szeregów, odcinka ulicy Jagiellońskiej od al. Piastów do al. Wojska Polskiego oraz odcinka ulicy Śląskiej od ulicy Więckowskiego do drogi wewnętrznej za budynkami Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”.
  2. Drugi etap to wykonanie projektu i realizacja prac, polegających na przebudowie układu drogowego i torowego w rejonie placu Zwycięstwa.

Aleja nie będzie już arterią komunikacyjną, ale stanie się dwujezdniową drogą z uspokojonym ruchem do 30 kilometrów na godzinę.

Każda jezdnia będzie miała 4,5 m szerokości. W związku z tym także nie będzie wydzielonych dróg dla rowerzystów.

Do dyspozycji kierowców na alei będzie 185 miejsc parkingowych, w tym dziesięć dla pojazdów zaopatrzenia, sześć dla aut elektrycznych (obok stacji ładowania).

Razem z fragmentem ulicy Jagiellońskiej (między al. Piastów a aleją WP) to będzie około 200 miejsc. Miejsca dla pojazdów znajdą się w środkowym pasie parkowania. Będą tu potrójne zatoki zakończona zieleńcem.

Kiedy koniec przebudowy?

Termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż: 24 miesiące licząc od dnia podpisania umowy dla I i II etapu realizacyjnego.

Nadzór nad realizacją inwestycji będzie sprawować Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Przypomnijmy, że plany związane z aleją wzbudziły kontrowersje.

- Nie będzie to już aleja, spacer między samochodami nie jest możliwy, a krzewy w doniczkach wzdłuż chodników alei nie stworzą. Zapełnienie całego środkowego odcinka ulicy samochodami uniemożliwi kontakt wzrokowy między dwoma pierzejami ulicy, co funkcjonowało przez ponad 100 lat. Nie będzie też można swobodnie przekraczać ulicy w dowolnym punkcie z uwagi na blokujące samochody, a zrewitalizowany odcinek al. Wojska Polskiego powinien być przede wszystkim przyjazny pieszym – mówi dr Helena Freino, urbanistka.

Rewolucja parkingowa w Szczecinie. Pierwszy dzień zmian - 1.02.2021

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto