W przejściu podziemnym koło Galaxy pojawił się plakat, nawiązujący do nowego symbolu naszego miasta - „Szczecin 2050 Floating Garden”. Jednak zapis fonetyczny Szczecina został zastąpiony nazwiskiem naszego prezydenta.
O **
prowokacyjnym plakacie poinformował nas Internauta Endrjuszczecin**. Jak słusznie zauważył, jego autorem nie jest urząd miasta. Okazało się, że jest to żart młodych szczecinian z grupy artystycznej fp.crew.
- Władze naszego miasta, na czele z prezydentem Piotrem Krzystkiem, od pewnego czasu lansują nową markę i logo Szczecina – wyjaśniają. - Nie byłoby w tym nic złego, gdyby ktoś nie wpadł na genialny pomysł, żeby zapisywać nazwę naszego pięknego miasta międzynarodowym alfabetem fonetycznym. Naszym zdaniem jest to ciekawy, ale kompletnie nietrafiony pomysł, który na dodatek cały czas wzbudza kontrowersje.
Autorzy plakatu zastanawiali się, czy aby prezydent nie wstydzi się nazwy miasta, które reprezentuje, więc prowokacyjnie zapisali jego nazwisko fonetycznie.
- I tak powstał nasz projekt "Ks'stek". Stworzyliśmy plakaty parodiujące niewinnie pomysł władz – informują. - Napis na naszym plakacie jest zapisany błędnie, ale nie chciało nam się sprawdzać jak powinien brzmieć, skoro nawet autorzy oryginalnego projektu nie zadbali o jego poprawność.
Szczecinianie z grupy fp.crew mają jednak nadzieję, że ich plakat zostanie odebrany z przymrużeniem oka jako kolejny głosy w dyskusji nad wizją Szczecina.
- Jako alternatywę, proponujemy zapisywać nazwę Szczecin, a zapis fonetyczny umieścić pod spodem. Wtedy chyba wszyscy będą zadowoleni.
Jak podkreślają, chodzi im przede wszystkim o dobro Szczecina, a nie własną promocję, wierzą też w poczucie humoru naszego miasta, ale na wszelki wypadek chcą być anonimowi.
- Jak to wieszaliśmy, to ludzie zaczęli się wręcz zwijać ze śmiechu i robili fotki aparatami w telefonach, kibicowali nam i gratulowali, co było niespodziewane i naprawdę niezwykle miłe – zdradził nam jeden z autorów plakatu. - Po drugie, dochodzą do mnie głosy, że nie wszyscy uważają, że mamy rację, ale i tak podoba się im, że w cwany sposób zabraliśmy głos w dyskusji i to jest super.
Komentarz miasta (godz. 11:00): Urząd Miasta nie jest autorem plakatu - mówi Celina Skrobisz, rzecznik prezydenta Szczecina. - Niestety, ktoś nielegalnie wykorzystał znak wizji miasta. Sympatyczne jest natomiast to, że logo wizji miasta zaczyna żyć. Swoją drogą nawet ciekawa kompozycja wyszła, szkoda tylko, że autor projektu nie miał na tyle odwagi by ujawnić się. Ten plakat, to również potwierdzenie, że w Szczecinie nie brakuje ludzi, którzy mają otwartą głowę, dowcip, nie boją się mówić własnym głosem, i to jest to o czym jest marka Szczecina. Ona mówi o tym, że Szczecin jest miastem otwartym na ludzi, którzy chcą oddawać część siebie miastu, chcą je stwarzać. Z tej perspektywy, patrzymy na tę akcję jak na kreatywny i wyjątkowy, głos w dyskusji.
Strona internetowa fp.crew: www.fp.fotolog.pl
Zobacz także:
Prowokacyjny plakat "floating prezydent"
**
Reklama Szczecina: Bubel czy majstersztyk?
**
Ta reklama to nieporozumienie! Śmieją się z nas
**
Szczecin ma być jak pływający ogród (wideo)
**
Poznaj nową wizję Szczecina (zdjęcia)
**
Źródło: www.fp.fotolog.pl
Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?