Pierwotnie miały zostać zakupione przegubowe tramwaje, takie które już jeżdżą w Szczecinie. Jednak podczas rozmów pojawiły sianowe okoliczności.
- Na razie badamy możliwości techniczne, eksploatacyjne i finansowe zakupu – zastrzegł w rozmowie z Głosem Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK.
Niemcy wycofali się ze sprzedaży przegubowych tatr, a 29 takich tramwajów miało zostać zakupionych. Pojawiła się za to możliwość zakupienia kilkudziesięciu pojedynczych wagonów, tatr T6 i B6
- Wyglądem są podobne do przegubowych – mówił Głosowi Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. - Jakością i stanem technicznym przewyższają nieco wagony, które już kupiliśmy.
Michał Przepiera dodał, że miasto wcześniej interesowało się krótkimi tatrami, ponieważ wpisują się w strategię wymiany taboru w Szczecinie.
Na początku pojedyncze tramwaje mają przyjechać do Szczecina na testy. Prawdopodobnie pojawią się trzy tatry żeby sprawdzić, jak jeżdżą w składzie podwójnym i potrójnym.
Nowe tatry mają zastąpić stare wagony 105N i możliwe, że pojawią się w Szczecinie już po wakacjach.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?