Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Krasińskiego: Drugiej drogi dla rowerzystów nie będzie

Redakcja MM
Redakcja MM
Andrzej Szkocki
Rowerzyści piszą skargi, a urzędnicy odpowiadają, że nie ma szans na wprowadzenie zmian w projekcie.

Po przebudowie ulica Krasińskiego, od ul. Łuczniczej do ul. Przyjaciół Żołnierza, będzie ulicą dwujezdniową. Taki typ ulicy jest bardzo kłopotliwy dla pieszych i rowerzystów, by przedostać się na drugą stronę.

– Zawsze w takich sytuacjach buduje się drogi dla rowerów po obu stronach. Taka jest praktyka w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Toruniu – wymienia Bartosz
Skórzewski, ze Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin. – Nie mówiąc już o innych krajach. Powinno tak być także i w Szczecinie. W naszym mieście Rada Miasta podjęła uchwałę, w której jest mowa o obowiązku budowania dróg rowerowych po obu stronach ulic dwujezdniowych. Urzędnicy Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta uznali jednak, że nie muszą stosować się do tej uchwały i zrezygnowali z budowy.

W pisemnej odpowiedzi na zarzuty cyklistów miasto tłumaczy, że po jednej stronie ul. Krasińskiego jest już ścieżka. Wskazuje też znajdującą się po drugiej stronie ulicy drogę osiedlową, jako alternatywę dla cyklistów. Rowerzyści odpowiadają: ulica osiedlowa w żaden sposób nie jest połączona z ulicą Krasińskiego czy Przyjaciół Żołnierza. Przeszkodą są schody.

Poprosiliśmy o wyjaśnienie sprawy w magistracie. Usłyszeliśmy, że wybudowanie drogi rowerowej po drugiej stronie ulicy Krasińskiego i tak nic nie da. Zdaniem
urzędników cykliści i tak będą jeździć po istniejącej ścieżce w stronę Warszewa. Jeśli ktoś będzie chciał pojechać w stronę ul. Przyjaciół Żołnierza skorzysta ze skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Podkreślano też, że uchwała, na którą powołują się cykliści jest ze stycznia 2010 roku a projekt przebudowy ulicy przygotowywany był rok wcześniej.

– Uwzględnienie uwag rowerzystów w obecnym projekcie, jego zmiany, w tej chwili znacznie opóźniłyby inwestycję – mówi Dariusz Wołoszczuk z magistratu. – Nie chcemy tego robić, dlatego takich zmian nie wprowadzimy. Dążymy do zintegrowanego transportu, chcemy by Szczecin był przyjazny cyklistom. Jesteśmy za tym, by było u nas jak najwięcej dróg dla rowerów. Tam, gdzie są problemy z ich utworzeniem będziemy korzystać z pasów rowerowych. W najbliższym czasie pas planowany jest przy ul. Piotra Skargi.

Rowerzyści, którzy jadą w stronę Warszewa i chcą w najszybszy sposób dostać się na drogę rowerową na ul. Przyjaciół Żołnierza, korzystają z jezdni lub chodnika. Mogą jeszcze przejechać przez skrzyżowanie nadkładając drogi, czekać na światłach lub przedzierać się po osiedlowej uliczce. Tak już zostanie, bo na drogę rowerową z tej strony ulicy nie możemy liczyć.

Fot. Andrzej Szkocki

Anna Folkman
[email protected]


Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto