Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

KOSTRZYN NAD ODRĄ. Niemcy budują nowy most, strona polska będzie musiała przebudować tory

Materiały prasowe, oprac. (pik)
Tory i nasypy kolejowe po polskiej strony Odry będą musiały być zmodernizowane z powodu budowy nowego mostu kolejowego.
Tory i nasypy kolejowe po polskiej strony Odry będą musiały być zmodernizowane z powodu budowy nowego mostu kolejowego. Jakub Pikulik / archiwum
Przy okazji budowy mosty kolejowego na Odrze trzeba będzie podnieść tory, które do niego prowadzą. Choć budowę przeprawy finansują Niemcy, to strona Polska również będzie musiała zainwestować.

Przygotowania do budowy nowego mostu kolejowego na Odrze już ruszyły. Po stronie niemieckiej wycinane są drzewa, szykowane miejsca na składowanie materiałów budowlanych, w Kietz powstanie ogromny parking, do pracy zabiorą się też specjalistyczne firmy, które sprawdzą grunt w poszukiwaniu niewybuchów. Na mocy umowy międzynarodowej budowę mostu kolejowego finansuje strona niemiecka. Będzie się to wiązało z utrudnieniami dla wszystkich osób, które dojeżdżają do Niemiec pociągami w Kostrzyna nad Odrą. Przez dwa lata dojazd w kierunku stolicy Niemiec i z powrotem będzie możliwy jedynie z Kietz. Granicę będzie można pokonać jedynie samochodem, most kolejowy będzie zamknięty i rozebrany.

INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ

Nowa przeprawa ma spełniać określone parametry. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą, sprawną komunikację na rzece - wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich. Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania. Most zostanie podniesiony, przebudowane będą musiały zostać również prowadzące na niego tory i nasypy kolejowe. To właśnie podniesienie torów kolejowych po polskiej stronie Odry będzie finansował Regionalny Zarząde Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi

- Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi – mówi Krzysztof Woś, zastępca prezesa Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą.

Strona niemiecka zobowiązała się do zakończenia robót do końca 2022 r.

Przeczytaj też: Niemcy ruszają z budową nowego mostu na Odrze w Kostrzynie. Przez dwa lata pociągi tędy nie przejadą

Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą, Stare Miasto. Członkowie stowarzyszenia Perkun przekopują zapomniane piwnice, w których w 1945 r. był niemiecki lazaret. Prace prowadzone w porozumieniu z Muzeum Twierdzy Kostrzyn

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kostrzynnadodra.naszemiasto.pl Nasze Miasto