Przygotowania do budowy nowego mostu kolejowego na Odrze już ruszyły. Po stronie niemieckiej wycinane są drzewa, szykowane miejsca na składowanie materiałów budowlanych, w Kietz powstanie ogromny parking, do pracy zabiorą się też specjalistyczne firmy, które sprawdzą grunt w poszukiwaniu niewybuchów. Na mocy umowy międzynarodowej budowę mostu kolejowego finansuje strona niemiecka. Będzie się to wiązało z utrudnieniami dla wszystkich osób, które dojeżdżają do Niemiec pociągami w Kostrzyna nad Odrą. Przez dwa lata dojazd w kierunku stolicy Niemiec i z powrotem będzie możliwy jedynie z Kietz. Granicę będzie można pokonać jedynie samochodem, most kolejowy będzie zamknięty i rozebrany.
INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ
- Nie będzie już Dni Twierdzy Kostrzyn. Nie ma na nie pieniędzy
- Płot z prądem stanie między Brandenburgią a Lubuskiem
- Most nad Odrą zamknięty. Drogowcy robią pomiary, kierowcy się skarżą
- Kierowca porsche łamie kilka przepisów w kilka sekund
- 37-latek zatrzymany za okradanie ogródków działkowych
- Lodołamacze gotowe do kruszenia lodu również w Lubuskiem
Nowa przeprawa ma spełniać określone parametry. Obiekt będzie miał wysokość zapewniającą, sprawną komunikację na rzece - wymaganą V klasę żeglowności wg wymogów europejskich. Możliwe będzie również prowadzenie akcji lodołamania. Most zostanie podniesiony, przebudowane będą musiały zostać również prowadzące na niego tory i nasypy kolejowe. To właśnie podniesienie torów kolejowych po polskiej stronie Odry będzie finansował Regionalny Zarząde Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi
- Inwestycja dotycząca przebudowy mostu kolejowego i dojazdu do nowej przeprawy nad Odrą w Kostrzynie jest bardzo ważna dla zapewnienia sprawnych działań lodołamaczy na Odrze oraz zwiększenia możliwości żeglugi – mówi Krzysztof Woś, zastępca prezesa Wód Polskich ds. Ochrony Przed Powodzią i Suszą.
Strona niemiecka zobowiązała się do zakończenia robót do końca 2022 r.
Przeczytaj też: Niemcy ruszają z budową nowego mostu na Odrze w Kostrzynie. Przez dwa lata pociągi tędy nie przejadą
Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą, Stare Miasto. Członkowie stowarzyszenia Perkun przekopują zapomniane piwnice, w których w 1945 r. był niemiecki lazaret. Prace prowadzone w porozumieniu z Muzeum Twierdzy Kostrzyn
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?