Na wszystkich ścianach przeszklonego pawilonu na Alei Kwiatowej kilka dni temu zostały naklejone duże, białe napisy oznajmiające, że znajduje się w niej kawiarnia. Zostały zawieszone przez dzierżawcę lokalu, którym jest kawiarnia Cafe Mondo.
Napisy szybko wzbudziły kontrowersje a na ich temat na swoim facebookowym fanpage’u w negatywnych słowach wypowiedziało się m.in. Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina, twierdząc, że w Szczecinie nie może być elegancko i pytając czy właściciel tkwi w latach 90.
- W naszym odczuciu napis zaburza pierwotną koncepcję pawilonu, jego odbiór wizualny - tłumaczy Piotr Czypicki, prezes SENS. - Trzeba nadmienić, że gdybyśmy mieli tylko takie problemy estetyczne, to nie byłoby źle, bo są gorsi. Ale poinformować, że w środku jest kawiarnia, można na wiele sposobów. To nie musi być takie czytelne, kłujące w oczy.
Bo chociaż biały kolor powinien być neutralny, to sama czcionka i wielkość napisu na myśl przynoszą tymczasowe napisy informujące, że lokal jest na sprzedaż albo, że odbywa się wielka wyprzedaż. Patrząc na pawilon na zdjęciach można nawet odnieść złudzenie, że napisy zostały naniesione w programie graficznym.
W komentarzach pod wpisem stowarzyszenia SENS pojawiły się ironiczne komentarze: „Bo przecież trzeba napisać, że to kawiarnia, bo inaczej wszyscy będą myśleli, że to wejście do metra”.
Skąd taki pomysł na reklamę mieszczącej się w pawilonie kawiarni Cafe Mondo? Czy przechodnie naprawdę są nieświadomi co się znajduje w budynku i z każdej strony trzeba im oznajmiać, że znajduje się tam kawiarnia? Spytaliśmy o to przedstawicieli lokalu.
- Napisy się pojawiły, ponieważ na pawilonie nie było niczego, co by sugerowało, że to kawiarnia - tłumaczy Joanna Gałka, menadżerka Cafe Mondo, odpowiedzialna za marketing. - Chcieliśmy poinformować przechodniów, że nie jest to muzeum, że jest tu kawiarnia, w której mogą wziąć chociażby kawę na wynos.
Napisy w dłuższej perspektywie mogą jednak zniknąć.
- Jest to rozwiązanie tymczasowe, będziemy obserwować jaki te reklamy będą mieć wpływ na liczbę klientów - wyjaśnia Gałka. - Jeżeli nie zwiększy to sprzedaży a ocena ogółu będzie negatywna, to pomyślimy o innych formach reklamy. Rozważamy chociażby zastąpienie stającej przed pawilonem szpilki wizerunkiem kubka z kawą.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?