Dla Szczecina zostanie wyprodukowana zmodernizowana PESA 120N.
Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, której oferta przegrała w przetargu z bydgoską firmą, miała 10 dni na odwołanie się od decyzji spółki Tramwaje Szczecińskie. Nie skorzystała z tej opcji, gdyż jej oferta przekroczyła termin ważności.
Od samego początku firma FPS z Poznania miała swój projekt tylko na deskach kreślarskich. Inne firmy takie, jak PESA lub Solaris, miały już gotowe, rzeczywiste modele tramwajów.
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg wygrał Solaris ze swoim tramwajem Tramino. W drugim udział brał tylko FPS z Poznania i PESA z Bydgoszczy, ponieważ w Solarisie znaleziono problem z miarą kąta podłogi, co sprawiło, że Tramwaje Szczecińskie wybrały bydgoską firmę.
Mimo to, Fabryka Pojazdów Szynowych ponownie odwołała się do KIO (Krajowej Izby Odwoławczej), która po raz kolejny przyznała rację dla FPS-u.
Nie pomógł nawet Sąd Okręgowy w Szczecinie. Sędzia dostrzegł błąd ze strony TS, który nie chciał wziąć pod uwagę propozycji Cegielskiego.
W kwietniu 2010 roku zapadł kolejny, trzeci werdykt, i tym razem Spółka Tramwajowa ze Szczecina była przygotowana, ponieważ dostrzegła iż minęła ważność oferty Fabryki Pojazdów Szynowych z Poznania.
Łączny koszt zakupu sześciu niskopodłogowych tramwajów to 45 mln zł.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?