Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komunikacja miejska będzie traktowana w sposób priorytetowy. Buspasy pozostaną

Robert Duchowski
Robert Duchowski
Buspasy w Szczecinie to nowość. Nie wszystkim jednak przypadła ona do gustu.
Buspasy w Szczecinie to nowość. Nie wszystkim jednak przypadła ona do gustu. Andrzej Szkocki
Pas przeznaczony tylko dla autobusów miał działać jedynie na czas remontu Bramy Portowej. Buspas jednak pozostanie.

Buspas dla autobusów na ulicy Energetyków nie tylko nie zniknie, ale na trwale zadomowi się w tej części Szczecina. Tak postanowił magistrat. Mimo, że przeklinają go kierowcy stojąc, szczególnie w szczycie, w kilometrowych korkach.

Marek Rudnicki
[email protected]
W tej sprawie dostaliśmy od naszych czytelników kilka maili.

– Nie rozumiem takiego postępowania. Przypomina mi to głęboki komunizm, gdy karano domiarami ludzi za to, że posiadali samochody – mówi wkurzony pan Marcin Drwęcki, który codziennie pokonuję tą trasę. 

Pozostawiono kierowcom tylko jeden pas.

– Po „udrożnieniu” ul. Wyszyńskiego i pozostawienie czynnego Buspasa powoduje, iż kierowcy nagminnie lekceważą zakaz jazdy tym pasem – uważa kierowca, pan Krzysztof Kwiatkowski. – Jadąc prawym pasem, czuję się jak „frajer”. Ponad to, autobusy jadące Buspasem tuż za Mostem Długim nagminnie wymuszają pierwszeństwo i „na bezczelnego” usiłują wjechać na prawy pas. Stałym elementem jest też wyjeżdżanie w lewo z ulicy Celnej.

Decyzja jest jednak ostateczna. Bus – pas nie zniknie.

Miasto tłumaczy się dobrem pasażerów podróżujących komunikacją miejską.

– Komunikacja miejska będzie traktowana w sposób priorytetowy – mówi Dariusz Wołoszczuk z urzędu miasta.  – Przy rozjeździe na most Długi i Trasę Zamkową stanie tablica pokazująca rzeczywisty czas przejazdu jedną trasą i drugą – wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk. – Kierowca będzie więc mógł wybrać sobie trasę. 

Dodaje też, że miasto wkrótce uruchomi system zarządzający sygnalizacją świetlną w mieście, sterowaną automatycznie bądź ręcznie.

Widząc na monitorach miejsca, gdzie ruch jest mniejszy i większy, będzie można odpowiednio manipulować sygnalizacją, by udrożnić tzw. potok samochodów.

Moim zdaniemMoim zdaniem


Borys Specjalski, Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina
Marek Rudnicki


Buspasy są w mieście potrzebne. Dzięki temu uruchomionemu wzdłuż ulic Energetyków i Wyszyńskiego, autobusy pośpieszne wreszcie dojeżdżają na przystanki na czas. Wcześniej ich opóźnienia wynosiły nawet 15 minut. Jest to więc udogodnienie dla tych, którzy wybierają komunikację miejską. Kierowcy, którzy chcą ten fragment drogi ominąć, mogą wybrać przejazd przez Trasę Zamkową. Wyrównane szanse na dotarcie na czas mają zatem wszyscy. Nie widzę jednak potrzeby, aby teraz uruchamiać w mieście kolejne bus-pasy. 

Zamysł magistratu nie jest pozbawiony sensu. Pod warunkiem, że posiada się wyobraźnię, umiejętności i środki. W Szczecinie od wielu lat służby odpowiedzialne za ruch nie potrafią uruchomić tzw. zielonej fali. A co dopiero, gdy wezmą się za ręczne sterowanie ruchem na odległość patrząc w monitory. Po drugie – można zabierać pas ruchu na ulicy, gdzie pozostaje dużo miejsca dla swobodnego przejazdu innych zmotoryzowanych. A nie, gdy robi się frajdę jednym i na złość drugim. Benzyna zużywana w ślimaczym tempie, kosztuje, ale nie decydentów, jeżdżących urzędowymi limuzynami.

Zmień swoje drogowe miasto


Czekamy na Wasze interwencje!

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto