Mimo dość chłodnej pogody oraz okresu wzmożonych zakupów przedświątecznych na terenie lokomotywowni pojawiło się całkiem sporo osób, również ze swoimi pociechami.
Odwiedzających interesowało wszystko, co można było zobaczyć: główny budynek lokomotywowni i jego specyficzna konstrukcja, zwłaszcza kanały przeglądowe, urządzenia na wyposażeniu, części zamienne, ale najbardziej lokomotywy i wagony taboru Przewozów Regionalnych. Duże zainteresowanie wzbudzała sterowana makieta z kilkunastoma modelami lokomotyw i wagonów w skali H0.
Za najciekawszy eksponat dostępny do zwiedzania można uznać historyczny, pachnący ropą wagon silnikowy SN61. Wagon oznaczony numerem SN61-183 przez kilka ostatnich lat stacjonował na terenie lokomotywowni Port Centralny, a podczas dnia otwartego został przekazany spółce Przewozy Regionalne.
Warto wspomnieć, że w Polsce znajdują się już tylko dwa takie wagony pozostawione w stanie czynnym, z czego jeden właśnie w Szczecinie. Tego typu pojazdy jak SN61 czy zakupiony od niemieckiej kolei SA110, który przez kilka lat kursował m.in. na szlaku Szczecin-Szczecinek, obecnie zastępowane są bardzo nowoczesnymi, tzw. spalinowymi zespołami trakcyjnymi.
W czerwcu tego roku w województwie zachodniopomorskim pojawiły się nowoczesne szynobusy polskiej produkcji z serii SA136 (nazywane także "Atribo") i jeden z nich można było zwiedzać w czasie dnia otwartego.
Ponadto zwiedzający mieli możliwość zajrzenia do kabin pojazdów z serii: SA103, SM04, EN57 oraz nowoczesnego wagonu pasażerskiego typu 162A, wchodzącego w skład pociągów RegioEkspres. Atrakcyjnym uzupełnieniem imprezy były zorganizowane dwie przejażdżki do stacji Szczecin Główny: oficjalnie ostatni kurs szynobusem SA110 oraz przejazd poczciwym SN61.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?