Autostrada Poznańska leży w południowo-zachodniej części Szczecina. Aktualnie jest to droga krajowa nr 31 łącząca Lewobrzeżę Szczecina z Prawobrzeże.
To również jedyna alternatywna droga wobec trasy: Struga - Hangarowa - Gdańska.
Autostradą Poznańską możliwy jest dojazd przez stanowiące jej przedłużenie ul. Radosną i Morwową do znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie Autostrady A-6 i włączenia do budowanej drogi ekspresowej S3.
Według urzędników przedsięwzięcie usprawnieni komunikację pomiędzy Prawobrzeżem i Lewobrzeżem, dzięki czemu skróci się czasu przejazdu, zwiększy bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Pan Michał z Prawobrzeża dojeżdża do pracy przez Podjuchy na własnej skórze odczuwa to, co dziejesię, kiedy są godziny szczytu.
- Zawsze są korki, szczególnie w piątki - mówi. - W innych godzinach jest trochę lepiej. Nie sądzę, żeby ta przebudowa rozwiązała problemy miasta z komunikacją, ale na pewno coś się poprawi, zwłaszcza dla tych, którzy będą jechali w stronę Gryfina.
Do tej pory udało się zrealizować I i II etap tej inwestycji. Zbudowano nowe trzyprzęsłowe mosty (w sąsiedztwie istniejących mostów) przez Odrę (dł. 206 m) i Regalicę (dł. 227,5 m) wraz z estakadami łączącymi mosty z funkcjonującym układem drogowym.
Zgodnie Wieloletnim Planem Inwestycyjnym na lata 2010 - 2015 będzie realizowany głównie IV etap przebudowy Autostrady Poznańskiej.
W latach 2010-2011 ma być budowane rondo w ciągu ul. Morwowej w okolicy hotelu Panorama. W 2010 roku na to zadanie miasto przeznaczyło 4,8 mln zł, a w 2011 4,6 mln zł.
Niestety, etap V, czyli budowa węzła Batalionów Chłopskich z przedłużeniem do A-6 w roku nie będzie realizowany przez najbliższe 5 lat.
Całkowity koszt inwestycji przewiduje się na ponad 240 mln zł.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?