Kolejne kilometry najdłuższej trasy rowerowej Pomorza Zachodniego. Startują budowy

OPRAC.:
Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
W tym roku gotowych będzie kolejnych dziesięć kilometrów rowerowej Trasy Pojezierzy Zachodnich. Taki efekt przyniesie budowa trzech odcinków tej najdłuższej z zachodniopomorskich tras.

Trzy nowe odcinki Trasy Pojezierzy Zachodnich mają być gotowe dokładnie za pół roku. Powstanie ponad 6 kilometrów drogi dla rowerzystów na zachód od Barlinka i dwa ważne fragmenty na północ i na południe od Choszczna. Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich właśnie podpisał umowę z wykonawcą prac budowlanych. Ich wartość to prawie 7 milionów złotych.

POLECAMY:

Trasy rowerowe na Pomorzu Zachodnim. Gdzie warto się wybrać?...

Malownicza Trasa Pojezierzy Zachodnich (oznaczona jako nr 20) w tym roku zyska kilka kolejnych „łączników”, dzięki którym będzie można wygodnie i bezpiecznie przejechać od polsko-niemieckiej granicy w głąb województwa. Trwa budowa m.in. brakujących odcinków w rejonie Trzcińska-Zdroju i Myśliborza oraz Wapnicy w powiecie stargardzkim i Drawska Pomorskiego, a w ubiegłym tygodniu podpisano umowę z wykonawcą trzech kolejnych fragmentów TPZ.

Do 15. października br. ma powstać ponad 6 kilometrów ścieżki z Mostkowa do Dzikowa (to okolice Barlinka - przyp. red.) oraz dwie około dwukilometrowe ścieżki blisko Choszczna. Na południe od miasta – z okolic dworca kolejowego w stronę wsi Koplin. Na północ – do miejscowości Pakość.

Oprócz odcinków budowanych od podstaw zaplanowane są drobniejsze prace na Trasie Pojezierzy Zachodnich. Ponad 7 kilometrów do Pakości w kierunku rzeki Ina zyska oznakowanie. Nowe znaki ułatwią również przejazd przez Choszczno.

CZYTAJ TEŻ:

Opisane wyżej przedsięwzięcia mają kosztować 6,96 mln zł. Przygotował je i nadzoruje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie. Wykonawcą jest Eurovia Polska SA. Trasa Pojezierzy Zachodnich to najdłuższa velostrada Pomorza Zachodniego. Docelowo będzie miała 420 km, licząc razem z odnogą północną w kierunku Stargardu, Szczecina i Dobrej. Zaczyna się od przeprawy przez Odrę w Siekierkach (dawny most kolejowy po polskiej stronie jest już przebudowywany na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego) i poprowadzi aż na północno-wschodni kraniec województwa.

W wyniku budowy sieci tras rowerowych na terenie województwa powstanie łącznie około 1100 km szlaków dla jednośladów. Poza Trasą Pojezierzy Zachodnich to jeszcze Blue Velo, które poprowadzi ze Świnoujścia wzdłuż polskiego brzegu Zalewu Szczecińskiego, przez Szczecin, Gryfino, Trzcińsko Zdrój na południe województwa oraz Velo Baltica, czyli szlak nadmorski.

Nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane bądź są budowane przez lokalne samorządy. Większość nowych inwestycji jest realizowanych przez Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, a 85% finansowania zabezpieczają środki unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Mapa szlaków i nowych inwestycji oraz wiele przydatnych informacji dla rowerzystów znajduje się na stronie www.trasyrowerowe.wzp.pl.

ZOBACZ TEŻ:

NAJGORSZE ścieżki rowerowe w Szczecinie. Gdzie lepiej uważać

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy w Szczecinie pumptrack

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie