Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Klienci Banku PKO BP muszą być ostrożni. Ktoś próbuje wyłudzić dane

Redakcja MM
Redakcja MM
Klienci banku PKO BP powinni mieć się na baczności, wszystko z ...
Klienci banku PKO BP powinni mieć się na baczności, wszystko z ... Andrzej Szkocki
Klienci banku PKO BP powinni mieć się na baczności, wszystko z powodu fałszywych maili z poleceniem podania hasła.

Marek Jaszczyński
[email protected]

– Nie jestem klientem tego banku, a mimo to otrzymywałem po kilka maili dziennie z żądaniem weryfikacji swoich danych – mówi pan Krzysztof, który skontaktował się z redakcją. – Już na pierwszy rzut oka wydawało mi się to podejrzane. Nadawca prosi o kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej strony z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów lub numeru telefonu.

Nasz Czytelnik nie myli się. PKO BP wydało specjalny komunikat dotyczący fałszywych e-maile z prośbą o odczytanie wiadomości przesłanej przez Bank. Pojawiły się również sygnały o fałszywych SMS-ach, nakłaniających do skorzystania z podanego w SMS-ie linku w celu odczytania ważnej wiadomości.

– Informujemy, że PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości. Zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą emailową – czytamy w oświadczeniu banku. – Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.

Ostrzegamy, że zawsze są to fałszywe e-maile i SMS-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie od odbiorcy danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania.

Bank prosi nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV.

Jeżeli klient skorzystał z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, jest proszony o kontakt telefoniczny z konsultantem pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto