- Mam nadzieję, że w ciągu kilku miesięcy ogłosimy przetarg na prace koncepcyjne i badania geologiczne - zapewnia Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Decyzja środowiskowa inwestycji jest ważna 10 lat. W grudniu ubiegłego roku została wydana decyzja w postępowaniu odwoławczym w zakresie środowiskowych uwarunkowań dla „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”.
Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km.
Będzie przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie (jej początek ma stanowić fragment obwodnicy Warzymic i Przecławia, która powstanie do 2021 roku), przez Police, tunel pod Odrą, aż do węzła drogowego w pobliżu Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6.
Czytaj również:
Inwestycja usprawni połączenia północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z drogami A6 i S3. Obejście znacząco skróci czasu dojazdu nad morze.
Inwestycja wyeliminuje transport materiałów niebezpiecznych (do i z Grupy Azoty ZCH „Police” S.A.), który obecnie jest wykonywany przez centrum stolicy Pomorza Zachodniego, a także zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów.
Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocni rozwój portu morskiego w Policach. Ile będzie kosztować? Szacowany koszt odcinka od autostrady A6 do Polic to koło 800 mln złotych.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w korku? Poinformuj o tym innych! Prześlij nam zdjęcia i wideo na
Zobacz także: Polscy kierowcy tracą przez korki miliardy złotych
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?