Od końca września uruchomiono jeden z bloków elektrociepłowni Pomorzany.
- Uruchomienie bloku A, który pracuje od 29 września, poprawiło częściowo sytuację. Ciepło jest dostarczane do odbiorców, jednak nadal w ograniczonej ilości. Oznacza to, że wciąż mogą występować zakłócenia w dostawach ciepła w niektórych rejonach miasta na końcówkach sieci. Szczególnie w okresach największego szczytu poboru rano i wieczorem - mówi Danuta Misztal, rzecznik prasowy SEC.
Kiedy koniec problemów z ogrzewaniem w Szczecinie?
Jak informuje SEC, zakłócenia powinny ustąpić po 17 października, po uruchomieniu drugiego bloku ciepłowniczego w EC Pomorzany.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi Partnerami z PGE i mogę zapewnić, że obie strony starają się zrobić wszystko, co jest możliwe, aby maksymalnie, na te warunki, które mamy, zabezpieczyć mieszkańcom Szczecina dostawy ciepła i ciepłej wody - dodaje Danuta Misztal.
Przypomnijmy, że producent ciepła, państwowa spółka PGE Energia Cieplna, prowadzi remonty w dwóch elektrociepłowniach Szczecin i Pomorzany. Dystrybutor ciepła, Szczecińska Energetyka Cieplna (jej udziałowcami jest Szczecin oraz potentat w branży niemiecki E.ON) ma swoje ciepłownie, ale to za mało, żeby uzupełnić braki. Obie strony przerzucają się argumentami, a szczecinianie narzekają, że w kranach płynie zimna woda. Z obawą myślą o nadchodzącym sezonie grzewczym. Jeżeli jest problem z ciepłą wodą, to jak sobie poradzą obie spółki z ciepłymi kaloryferami?
Mieszkańcy Szczecina mogą ubiegać się o zadośćuczynienie za braki ciepła!
Zgodnie z Prawem Energetycznym są to bonifikaty w związku z ograniczeniami dostaw ciepła.
- Nie mamy jednak możliwości naliczenia bonifikaty automatycznie, ponieważ prawo jasno określa, że taka czynność może nastąpić tylko na wniosek klienta - wyjaśnia Danuta Misztal.
Rabat do rachunku za brak ogrzewania. Jak wystąpić o naliczenie rabatu z SEC?
Każdy klient/odbiorca ciepła chcąc ubiegać się o bonifikatę, musi wystąpić z takim wnioskiem:
- w przypadku klientów (podmiotów i osób fizycznych), którzy mają podpisaną umowę z SEC - wniosek należ skierować do SEC,
- odbiorcy ciepła, którzy nie mają podpisanej umowy z SEC, a koszty ogrzewania rozliczają w czynszu, wniosek powinni złożyć u swojego administratora.
Formularz o naliczenie bonifikaty dostępny jest na stronie internetowej TUTAJ
Wystarczy wysłać go e-mailem na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres Szczecińska Energetyka Cieplna Sp. z o.o., ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin
- Nie trzeba dostarczać wniosku osobiście do Biura Obsługi Klienta - dodaje Danuta Misztal.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?