Do prokuratury zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa osobiście złożyła Longina Kaczmarek, miejski rzecznik praw konsumenta.
- Dokumenty złożyłam w piątek – mówi. – Dołączyłam do nich listę poszkodowanych osób. Znalazło się na niej ponad 470 nazwisk. Są to głównie osoby starsze.
Do jej biura dalej zgłasza się sporo osób, które szukają pomocy.
Na stronie internetowej firmy Okienko Kasowe znalazły się dokumenty, które trzeba wypełnić, by ubiegać się o utracone pieniądze. Ich sformułowanie sprawia jednak poszkodowanym sporo problemów.
Z pomocą spieszą jednak pracownicy biura rzecznika, którzy drukują je osobom niemającym dostępu do internetu, a później pomagają przy wypełnianiu dokumentów.
Jak mówi Longina Kaczmarek, nie ma chwili, by nie było u nich poszkodowanej osoby.
- 20 listopada prokurator rejonowy skierował zawiadomienie do Prokuratury Szczecin Zachód – mówi Małgorzata Wojciechowicz, rzecznik prokuratury okręgowej. – Ma ona ustalić, co się działo z wpłacanymi pieniędzmi. Czy trafiały one bezpośrednio na konta odbiorców, czy do centrali i dopiero stamtąd były rozsyłane. Jest to dla nas bardzo ważna informacja. Dopiero wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Okienko Kasowe przez rok umożliwiało swoim klientom szybkie, bezproblemowe i tanie płacenie rachunków. 31 października spółka ogłosiła upadłość. Wpłacone pieniądze nie dotarły na konta adresatów. W skali Polski ludzie stracili niemal 5 milionów złotych. Tylko w Szczecinie, przez niecałe dwa tygodnie ze skargą do rzecznika praw konsumenta zgłosiło się 400 osób. Wiele z nich straciło nawet kilka tysięcy złotych.
Andrzej Kus
F**ot. Jakub Jurcan **
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?