Najnowsze wieści dotyczące budowy SKM znamy z odpowiedzi na interpelację posłów i posłanek z Pomorza Zachodniego, którą zacytował portal rynek-kolejowy.pl. Na 24 kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 406 ze Szczecina do Polic jest fragment o długości 2,5 kilometra, na którym trzeba wykonać dodatkowe wzmocnienia. To tu pojawi się nowa firma.
PISALIŚMY O TYM TUTAJ:
– W celu przyspieszenia realizacji zadania, Zarząd PKP PLK podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia wykonawstwa zastępczego dla Zadania A pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police”, polegającego na wzmocnieniu podłoża na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 406, co umożliwiło uruchomienie przez spółkę postępowania mającego na celu wyłonienie wykonawcy zastępczego dla tego zadania. W dniu 18 listopada 2021 r. odbyły się negocjacje ze spółką Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. Podpisanie umowy planowane jest w połowie stycznia 2022 r. – informuje Andrzej Bittel, sekretarza stanu w resorcie Infrastruktury.
Nowy wykonawca ma pomóc ukończyć budowę SKM w terminie, czyli przed końcem 2023 roku.
– Zgodnie z ostatnimi informacjami przedstawianymi przez PKP PLK SA podczas spotkań kontrolnych, roboty budowlane w zakresie projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” powinny zostać ukończone do 31 grudnia 2023 r., czyli wraz z końcem perspektywy finansowej 2014-2020. Przesunięciu poza perspektywę finansową ulegnie natomiast proces pozyskania zezwoleń na dopuszczenia dla podsystemów strukturalnych (Infrastruktura, Energia, Sterowanie) – wyjaśnia Waldemar Buda z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?