Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jest kasa na przebudowę głównej arterii Prawobrzeża

Redakcja MM
Redakcja MM
200 mln ma kosztować przeróbka ulicy Struga. Modernizacja całej ulicy potrwa około 30 miesięcy.

W czwartek podpisano w Warszawie umowę na modernizację ulicy Struga. Prezydent Piotr Krzystek swój podpis złożył już wczoraj. Miasto dostanie 79 mln zł. Cała przeróbka Struga kosztować ma około 200 mln zł. Około, jako że miasto liczy na to, że w przetargu wykonawca zaproponuje mniejszą kwotę.

- Pieniądze pochodzą z projektu "Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie" - wyjaśnia prezydent.

Są pieniądze, a więc zaczną się przetargi na inżyniera kontraktu i wykonawcę prac. Szczecinian interesują jednak nie procedury, a kiedy zostanie wbita pierwsza przysłowiowa łopata.

- Jeśli w przetargu nie będzie protestów, plac budowy przekażemy wykonawcy najprawdopodobniej jeszcze w tym roku - obiecuje Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji urzędu miasta.

Modernizacja całej ulicy potrwa około 24-30 miesięcy. Przez ten okres ruch do i z centrum zostanie tak zorganizowany, by jezdnie w obie strony były cały czas przejezdne.

- Komunikacja zbiorowa została tak zorganizowana, by w szczególnych przypadkach autobusy jeździły nawet pod prąd - mówi prezydent.

Całość prac przebiegać będzie w trzech etapach. Pierwszy, najmniej uciążliwy obejmie płaski odcinek na wysokości Reala. Część przyszłej ulicy zostanie zagłębiona w ziemi. To odcinek w okolicy ulic Wiosennej i Łubinowej (od ul. Jasnej do Pomorskiej). Przy styku z ulicą Pomorską powstanie wielkie rondo dwupoziomowe. Łącznie nad nową ulicą przebiegać będą trzy wiadukty. Zaprojektowano też trasę szybkiego tramwaju, którego linia przebiegać ma równolegle do przyszłej Struga.

Po zakończeniu inwestycji pojedziemy ulicą w obie strony po trzech pasach ruchu. Nigdzie nie będzie skrzyżowań i pasów przez jezdnie dla pieszych, które spowolniałyby jazdę. Mimo to przewiduje się, że obecnie obowiązujące prędkości (70 km/h i na krótkim odcinku 80 km/h) zostaną utrzymane.

Wśród wielu rozwiązań przewidziano też ścieżki rowerowe, wijące się między jezdniami.

- Jakieś tam uzgodnienia z rowerzystami zostały poczynione, ale rozmowy nie były łatwe - przyznaje dyr. Sikorski. - Na ile mogliśmy spełnić oczekiwania rowerzystów, to to uczyniliśmy. Nawet przeprojektowując już istniejące rozwiązania. Myślę wiec, że został osiągnięty kompromis.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto