Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak zarabia Stocznia Szczecińska? Co się dzieje na 45-hektarowym terenie? Sprawdziliśmy

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Stocznia Szczecińska spółka z o.o. to 45-hektarowy teren położony w północno-wschodniej części Szczecina. Zajmuje je teraz ponad 70 firm zewnętrznych.

Na infrastrukturę Stoczni Szczecińskiej składają się w głównej mierze obiekty charakterystyczne dla branży stoczniowej, w tym doskonale udźwigowione hale, pochylnie, nabrzeża, magazyny, place prefabrykacyjne i składowe.

- Wykorzystujemy te urządzenia do naszej działalności - mówi Izabella Maruszczak ze Stoczni Szczecińskiej, spółka z o.o. - Służą nam nie tylko jako urządzenia do naszej produkcji, ale też wykonujemy usługi dla spółek, które wynajmują od nas powierzchnie na naszych stoczniowych terenach.

ZOBACZ TEŻ:

W tej chwili stocznia zajmuje się wykonaniem różnego rodzaju konstrukcji stalowych, między innymi jako elementów statków, platform do farm wiatrowych czy doków pływających.

- Przychody naszej spółki z działalności pochodzą w 50 procentach z wynajmu powierzchni i świadczenia usług dla firm będących na terenie stoczni i 50 procent z produkcji konstrukcji stalowych - przyznaje Izabella Maruszczak i dodaje, że stocznia stara się cały czas uzyskiwać zlecenia przede wszystkim od firm zagranicznych. - A plany na przyszły rok, to utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej z dotychczasowej działalności.

Posłowie otrzymali informacje z Ministerstwa Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej, z której wynika, że przychody Stoczni Szczecińskiej w prawie 55 proc. pochodzą z produkcji konstrukcji stalowych, a jedynie 17,2 proc. z wynajmu powierzchni firmom.

ZOBACZ TEŻ:

Z informacji od ministerstwa wynika też, że usługi dźwigowo-logistyczne dają spółce stoczniowej 7,2 proc. przychodu, a obróbka metali - 6,9 proc. Tzw. pozostałe usługi to 13,8 proc. wszystkich przychodów stoczniowych. Dane te ministerstwo przedstawiło za 11 miesięcy 2019 roku.

ZOBACZ TEŻ:

W 1851 roku przy dzisiejszej ul. Ludowej założono warsztat o stocznię Vulcan (Vulcan-Werft), według projektu hamburskich inżynierów D. Brocka i D. Früchtenichta. 

W 1852 roku wyprodukowano pierwszy statek- pasażerski bocznokołowiec "Die Dievenow", o wyporności 104 ton i prędkości 9 węzłów, dla szczecińskiego armatora Brauenlicha. 

Zobacz też: Top10. Tak wyglądały szczecińskie pomniki. Cofnijmy się w czasie, żeby zobaczyć jakie monumenty można było spotkać w starym Szczecinie

TOP10. Ciekawa historia Stoczni w Szczecinie [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto