Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak wypromować Szczecin?

Redakcja
Władze Szczecina zdecydowały się na opracowanie własnej marki. Zajmie się tym warszawska firma Brand Nature Acces, ma na to cztery miesiące. Zapytaliśmy szczecinian jakie mają pomysły na promocję naszego miasta.

Fachowcy z agencji reklamowych twierdzą, że z naszym miastem musi się kojarzyć coś konkretnego. Najważniejsze to znaleźć taką strategię, która by była długofalowa.

- Najlepszym sposobem na promocję Szczecina byłyby imprezy cykliczne, kojarzące się z miastem - mówi Tomasz Magdziak z agencji reklamowej Mad Media. - Takie imprezy ściągałaby co roku wiele osób. Jeśli chodzi o inne formy promocji miasta, to polecam ulotki reklamowe rozprowadzane przez agencje turystyczne. Natomiast banery tylko wtedy, kiedy będą reklamować niekoniecznie dużą imprezę czy koncert.

Zdaniem Pawła Nowaka z Kompanii Reklamowej Probono, ulotki i banery to tylko narzędzia, a najważniejsza jest dobra strategia.

- Najpierw powinien usiąść zespół wykształconych i doświadczonych ludzi i opracować strategię promocji miasta - mówi Paweł Nowak. - Tak zrobiły inne miasta takie jak Wrocław czy Gdańsk. Trzeba przeprowadzić rzetelne badania wśród mieszkańców Szczecina i nie tylko na temat miasta. Opracowanie strategii powinno potrwać minimum trzy miesiące. Dopiero w etapie końcowym można się zastanawiać nad ulotkami i banerami.

Mieszkańcy Szczecina lubią swoje miasto i uważają, że dobra promocja mogłaby wiele zdziałać.

- To naprawdę ładne miasto, które ma wiele pięknych miejsc - mówi Łucja Kostrzewska, szczecinianka. - Czasami sami nie zdajemy sobie sprawy, jakie miejsca można tu odkryć. Trzeba o tym mówić i pisać. Trzeba znaleźć jakiś symbol, który będzie się kojarzył z miastem. Mamy Gryfa, ale jest chyba za mało znany. Może powinien pojawiać się na jakichś folderach czy w logo na imprezach.

- Dlaczego nasz Zamek Książąt Pomorskich ma być gorszy od zamku w Warszawie czy w Krakowie? - pyta Agnieszka Łęcz. - Powinniśmy o tym jak najwięcej mówić i pisać. Skoro inne miasta potrafią się wypromować, to my też możemy.

Podczas środowego spotkania przedstawicieli Brand Natur Access z włodarzami miasta, Wojciech Mierowski, współwłaściciel firmy, przedstawił swoje plany.

- Wypromowanie miasta, to nie tylko opracowanie znaczka - mówił Mierowski. - Herb miasta to za mało w obecnych czasach. Mamy dużo intuicyjnych przemyśleń. Mamy nadzieję, że do współpracy włączą się sami szczecinianie, bo to oni tworzą wizerunek miasta. Konieczna jest czytelna idea. Na jej podstawie skonstruujemy długotrwałą strategię.

Jak podał Instytut Turystyki, w tym roku Polskę odwiedziło 31,8 mln cudzoziemców, czyli o 8% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Głównie dzięki promocji poszczególnych miast.

Waszym zdaniem:

Czytaj też:

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto