Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak ulżyć kierowcom w rejonie skrzyżowania ul. Wyszyńskiego i Nabrzeża Wieleckiego

Redakcja MM
Redakcja MM
Najtańsze rozwiązanie problemu korków w tym miejscu wiąże się z wprowadzeniem
Najtańsze rozwiązanie problemu korków w tym miejscu wiąże się z wprowadzeniem Andrzej Szkocki
Po interwencji naszego Czytelnika znów zajmujemy się korkami na Nabrzeżu Wieleckim.

Nowym pomysłem jest udostępnienie dwóch pasów ruchu do jazdy na wprost w kierunku północnych dzielnic Szczecina.

Czytelnik jest zainteresowany problemami z ruchem drogowym w rejonie skrzyżowania ul. Wyszyńskiego i Nabrzeża Wieleckiego.

– Czy zmiana organizacji ruchu która nie jest na miesiąc, lecz na kilkanaście najbliższych lat jest taką trudną sprawą? – pyta Marek Jurkiewicz, nasz Czytelnik. Pan Marek przesłał do nas odpowiedź jaką uzyskał z magistratu. Okazuje się, że pod uwagę brany jest kolejny pomysł poprawy ruchu w tym miejscu. Najprawdopodobniej na wprost będzie można jeździć również z pasa, który obecnie funkcjonuje jako lewoskręt.

– Wymaga to dość poważnej zmiany oznakowania poziomego, bo lewoskręt obecnie wychodzi na wprost lewoskrętu po przeciwnej stronie skrzyżowania – wyjaśnia Radosław Tumielewicz z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Szczecin.

Nie ma jednak mowy o udostępnianiu prawoskrętu dla jadących na wprost.

– Z pomiarów ruchu wynika, że obecnie funkcjonujący prawoskręt w kierunku Mostu Długiego jest zbyt mocno obciążony ruchem i wprowadzenie możliwości jazdy na wprost z tego pasa mija się z celem jakim jest poprawa przepustowości – mówi urzędnik. – Dodatkowo ze względu na kolizyjność poszczególnych relacji, musiałby ulec skróceniu czas wyświetlania zielonego dla wspólnej relacji na wprost i w prawo.

Nowe rozwiązanie wykorzystuje do jazdy na wprost obecny lewoskręt, również obciążone jest problemem związanym z lokalizacją na jezdni (na prawym pasie za skrzyżowaniem) przystanku autobusowego nr 70 i przewidywanych utrudnień powodowanych przez zatrzymany na przystanku autobus, blokujący zjazd ze skrzyżowania. Pod uwagę należy także brać przeprogramowanie sygnalizacji w oparciu o pomiary ruchu.

– Mam nadzieję, że warunki techniczne oraz posiadane środki finansowe pozwolą na wprowadzenie rozwiązania satysfakcjonującego większość zainteresowanych – dodaje Radosław Tumielewicz.

Przypomnijmy, że Zarząd Dróg i Trnasportu miejskiego bierze pod uwagę trzy rozwiązania w celu rozładowania korków.

– Bierzemy pod uwagę poszerzenie dawnej ulicy Vasco da Gamy, czyli Nabrzeża Wieleckiego na odcinku od Dworcowej do Mostu Długiego – mówi dyrektor Jerzy Barański.

Pomysł zakłada zwężenie obecnych pasów z 3,5 m do 3 m oraz wygospodarowanie dodatkowego pasa kosztem obecnej zatoki autobusowej.

Drugi, najdroższy wariant polega na przebudowie obecnego torowiska i przystosowaniu go do ruchu autobusów. Autobusy poruszałyby się tzw. buspasem od skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego aż do dworca PKP przy ul. Kolumba.

Trzeci pomysł, najtańszy to zmiana cyklu sygnalizacji świetlnej, znajdującej się na skrzyżowaniu: Nabrzeże Wieleckie, Wyszyńskiego, Most Długi.

Zobacz też:

Opóźnienia autobusów i tramwajów w rejonie dworca PKP i Mostu Długiego

Nabrzeże Wieleckie: Tworzą się korki, bo zamknęli Bulwar Piastowski


Komunikacja w Szczecinie. Pasażerowie autobusów linii 75 narzekają na opóźnienia w kursowaniu

Szczecińskie nabrzeża w przebudowie. Co już zrobiono, jakie prace trwają. Zobacz zdjęcia


Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto