Nowym pomysłem jest udostępnienie dwóch pasów ruchu do jazdy na wprost w kierunku północnych dzielnic Szczecina.
Czytelnik jest zainteresowany problemami z ruchem drogowym w rejonie skrzyżowania ul. Wyszyńskiego i Nabrzeża Wieleckiego.
– Czy zmiana organizacji ruchu która nie jest na miesiąc, lecz na kilkanaście najbliższych lat jest taką trudną sprawą? – pyta Marek Jurkiewicz, nasz Czytelnik. Pan Marek przesłał do nas odpowiedź jaką uzyskał z magistratu. Okazuje się, że pod uwagę brany jest kolejny pomysł poprawy ruchu w tym miejscu. Najprawdopodobniej na wprost będzie można jeździć również z pasa, który obecnie funkcjonuje jako lewoskręt.
– Wymaga to dość poważnej zmiany oznakowania poziomego, bo lewoskręt obecnie wychodzi na wprost lewoskrętu po przeciwnej stronie skrzyżowania – wyjaśnia Radosław Tumielewicz z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Szczecin.
Nie ma jednak mowy o udostępnianiu prawoskrętu dla jadących na wprost.
– Z pomiarów ruchu wynika, że obecnie funkcjonujący prawoskręt w kierunku Mostu Długiego jest zbyt mocno obciążony ruchem i wprowadzenie możliwości jazdy na wprost z tego pasa mija się z celem jakim jest poprawa przepustowości – mówi urzędnik. – Dodatkowo ze względu na kolizyjność poszczególnych relacji, musiałby ulec skróceniu czas wyświetlania zielonego dla wspólnej relacji na wprost i w prawo.
Nowe rozwiązanie wykorzystuje do jazdy na wprost obecny lewoskręt, również obciążone jest problemem związanym z lokalizacją na jezdni (na prawym pasie za skrzyżowaniem) przystanku autobusowego nr 70 i przewidywanych utrudnień powodowanych przez zatrzymany na przystanku autobus, blokujący zjazd ze skrzyżowania. Pod uwagę należy także brać przeprogramowanie sygnalizacji w oparciu o pomiary ruchu.
– Mam nadzieję, że warunki techniczne oraz posiadane środki finansowe pozwolą na wprowadzenie rozwiązania satysfakcjonującego większość zainteresowanych – dodaje Radosław Tumielewicz.
Przypomnijmy, że Zarząd Dróg i Trnasportu miejskiego bierze pod uwagę trzy rozwiązania w celu rozładowania korków.
– Bierzemy pod uwagę poszerzenie dawnej ulicy Vasco da Gamy, czyli Nabrzeża Wieleckiego na odcinku od Dworcowej do Mostu Długiego – mówi dyrektor Jerzy Barański.
Pomysł zakłada zwężenie obecnych pasów z 3,5 m do 3 m oraz wygospodarowanie dodatkowego pasa kosztem obecnej zatoki autobusowej.
Drugi, najdroższy wariant polega na przebudowie obecnego torowiska i przystosowaniu go do ruchu autobusów. Autobusy poruszałyby się tzw. buspasem od skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego aż do dworca PKP przy ul. Kolumba.
Trzeci pomysł, najtańszy to zmiana cyklu sygnalizacji świetlnej, znajdującej się na skrzyżowaniu: Nabrzeże Wieleckie, Wyszyńskiego, Most Długi.
Moje Miasto Szczecin www.mmszczecin.pl on Facebook
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?