Jak rozkręcić swój własny sklep internetowy dzięki Allegro bez inwestowania góry pieniędzy w ciemno…?

Materiał informacyjny
Bez wychodzenia z domu, bez magazynu, bez biegania na pocztę, bez wikłania się w długotrwałe umowy... minimalizując ryzyko niemal do zera, korzystając ze wsparcia największej w Polsce społeczności przedsiębiorców internetowych Sekrety Handlu - Allegrowy System Sprzedaży.

Własny biznes, który eksploduje w czasach PANDEMII - czy to możliwe?

Pandemia odcisnęła swoje piętno na wszystkim - od higieny, przez zmiany zainteresowania na rynku nieruchomości na opóźnieniach w amerykańskim programie kosmicznym (nie) kończąc.

Nic więc dziwnego, że nawyki konsumentów na całym świecie w ostatnich tygodniach ulegają również gwałtownej i bardzo widocznej zmianie. Zamknięte sklepy stacjonarne sprawiły, że niemal cały handel przeniósł się do internetu. Od lat obserwujemy tę tendencję, ale w czasie pandemii proces ten przyspieszył o kilkaset procent.

Do tej pory zaledwie co dziesiąta sprzedaż dokonywana była w Internecie. Na każde 100 sprzedaży tylko 10 działo się online. W ostatnim czasie 42% Polaków dokonało niezbędnych zakupów w sieci, korzystając ze sklepów internetowych, w tym z największego portalu w Polsce Allegro.pl

Ludzie zauważyli, że zakupy online są nie tylko wygodne, ale również łatwe do zrealizowania.

Rośnie też liczba osób, które zauważyły tę tendencję i rozpoczęły ostatnio lub rozważają rozpoczęcie wkrótce własnej działalności związanej z handlem internetowym.

Na ten trend reagują też oczywiście najwięksi gracze e-commerce — zarówno ci globalni, jak i polscy. Rodzime Allegro kusi do działania osoby zainteresowane e-handlem poprzez promocję, w której firmy zakładające swoje pierwsze konto firmowe na platformie, mogą sprzedawać do końca sierpnia bez płacenia prowizji.
 

  • Chcesz się dowiedzieć jak rozkręcić skuteczną sprzedaż w internecie od zera?
  • Bez biegania na pocztę, bez inwestowania pieniędzy w ciemno?

 

Nowa definicja zakupów

Sprzedaż online to sposób sprzedaży, którego udział w strukturze handlu wzrasta stale od wielu lat. Widać to najlepiej po liczbie nowo powstających sklepów internetowych oraz pojawianiu się kolejnych marketplace-ów w sieci. Można też zauważyć ograniczenie aktywności wielu sklepów w sprzedaży stacjonarnej, albo ich całkowite znikanie z przestrzeni "realu". W wielu przypadkach właściciele biznesów przenieśli część lub całkowicie działalność handlową do sieci.

Michał Witkowski — współtwórca (wraz z Kamilem Zawistowskim) Sekretów Handlu, rosnącej społeczności skupiającej sprzedawców internetowych - opowiada, jak szybko rozwija się ich projekt oraz jak wygląda sytuacja osób, które rozpoczynają swoją przygodę z handlem w internecie.

"Rok 2020 przyniósł bezprecedensowe zjawiska na rynku. Blokada tradycyjnego handlu i redukcja etatów w firmach skłoniły wiele osób do zainteresowania się branżą e-commerce. Najlepszym dowodem potwierdzającym tę tezę jest fakt, że społeczność Sekretów Handlu liczy już prawie 3000 czynnych sprzedawców internetowych, którzy z sukcesami rozwijają swoje biznesy w branży e-commerce."

Blokada tradycyjnego handlu i redukcja etatów w firmach skłoniły wiele osób do zainteresowania się branżą e-commerce.

Na rynku również zmieniają się nawyki klientów — ci coraz chętniej robią zakupy przez internet. Jak wynika z badań , w 2019 roku aż 62% internautów choć raz dokonało zakupu w ten sposób. Obecnie liczba ta jest z pewnością jeszcze wyższa — wpływ na to ma obecna sytuacja związana z koronawirusem.

Jeszcze przed wystąpieniem pandemii analitycy wskazywali, że wartość polskiego rynku handlu w Internecie w 2020 roku wzrośnie z 50 mld wydanych w 2019 roku do nawet 70 mld. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że z uwagi na zaistniałą sytuację ten wzrost będzie znacznie większy.
 

Koronawirus paliwem dla e-commerce

Koronawirus okazał się katalizatorem obserwowanych od kilku już lat trendów przenoszenia do internetu kolejnych sfer życia. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że rynek e-handlu na początku marca bieżącego roku eksplodował. Najlepszym tego dowodem są wzrosty sprzedaży, jakie były obserwowane w większości kategorii na Allegro.

Jak wynika z danych dotyczących sprzedaży na Allegro w pierwszym kwartale 2020r., istotnie (czasem nawet dwukrotnie!) wzrosła sprzedaż w wielu kategoriach w odniesieniu do porównywalnego okresu w roku ubiegłym. Największe wzrosty zanotowały takie kategorie jak RTV i AGD, komputery, zdrowie czy artykuły spożywcze.
 

Jak można zauważyć — to tendencja rosnąca.

Koronawirus na Allegro — ogromne wzrosty sprzedaży

Dlaczego handel internetowy stał się tak popularny?

Każdy z nas ma różne nawyki zakupowe, ewoluują one wraz z naszym doświadczeniem, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna dla wszystkich — chcemy dostać dokładnie to, czego szukamy. Nie ma dziś lepszego medium niż internet, jeśli chodzi o wyszukiwanie produktów idealnie dopasowanych do naszych oczekiwań.

Ponadto, dzięki rozwojowi technologii, przedmiot ten możemy kupić w ciągu kilkunastu sekund bez wychodzenia z domu, a nawet czekając na autobus - za pomocą smartfonu.

Jeśli dodamy do tego fakt, że ceny w internecie z reguły są niższe niż w tradycyjnych sklepach - to mamy gotowy przepis na sukces!

Ta sytuacja doprowadziła nawet do powstania zjawiska określanego nazwą showrooming. Polega ono na oglądaniu produktów w tradycyjnym sklepie tylko po to, by dokonać ich zakupu przez internet.

"Warto zauważyć, że obecnie również wiele osób bez wcześniejszego doświadczenia zaczyna działać jako sprzedawcy w branży e-commerce." - dodaje Kamil Zawistowski - "Głównym powodem jest fakt, że w tej branży jest niska bariera wejścia na rynek. Startując z dropshippingiem, można rozpocząć działalność bez inwestowania pieniędzy i posiadania magazynu, czyli właściwie bez ryzyka! Taki początek był jeszcze niedawno nie do pomyślenia! Dziś każdy może rozpocząć przygodę z handlem w sieci - sukces zależy właściwie tylko od chęci i pracowitości takiej osoby."

Wyjaśnijmy, że dropshipping to model, w którym sprzedawca przenosi obsługę wysyłki zamówienia na hurtownię lub dostawcę produktu. Klient kupuje go w sklepie internetowym, następnie (po otrzymaniu zapłaty) sprzedający przekazuje zamówienie do hurtowni (dostawcy), skąd towar trafia bezpośrednio do klienta końcowego. Oczywiście sprzedający rozlicza się z hurtownią za wysłany towar.

"Drop jest świetnym wstępem do świata e-commerce - dopowiada Michał Witkowski - spora część naszych klientów (firma Michała i Kamila Sekrety Handlu oferuje m.in. edukację w zakresie e-commerce) po zdobyciu doświadczenia w dropshippingu zdecydowała się na kolejne kroki - własny magazyn, samodzielny import, budowanie własnej, oryginalnej marki czy wreszcie wejście na rynki międzynarodowe. To pokazuje, jak ogromny potencjał może się uruchomić przy odrobinie wyobraźni i odwagi."

Duża konkurencja to zmora e-sprzedawców

Wzrost zainteresowania e-handlem — zarówno po stronie sprzedawców, jak i klientów — przyczynił się do zaostrzenia konkurencji na rynku. Tak naprawdę umiejętność konkurowania w tych trudnych warunkach jest czynnikiem, który decyduje o tym, czy ktoś odnosi sukcesy, czy nie.

Jak twierdzi Michał Witkowski: — “Sporo osób sprzedaje dokładnie ten sam towar, co setki innych sprzedawców. Sprzedaż jest prowadzona na granicy opłacalności, a czasem nawet poniżej. Głównym powodem takiej sytuacji jest brak dostępu do hurtowni oferujących towar w atrakcyjnych cenach, albo dostęp zbyt wielu sprzedawców do towarów oferowanych przez hurtownie w tych samych cenach.

W Sekretach Handlu okresowo zamawiamy towar w ramach Grupy Zakupowej — dzięki temu możemy dać dostęp naszym członkom do towaru po cenach producenta i w ten sposób zapewnić im znacznie większą konkurencyjność. Rozważamy też możliwość zamawiania towaru "na wyłączność" dla szczególnie prężnie działających przedsiębiorców.”

Sprawdź: Jak znaleźć produkt, który będzie (prawie) pewnym hitem na Allegro lub w sklepie

Co czeka e-commerce w Polsce?

Specjaliści ds. handlu zgodnie przyznają, że jego przyszłość związana jest nieodwracalnie z internetem. Widać to w każdym segmencie rynku. Wystarczy spojrzeć na ruchy, jakie wykonują czołowe firmy, które do niedawno były kojarzone raczej z tradycyjnym handlem — w ostatnich tygodniach swój sklep na Allegro otworzył popularny producent lodów Grycan, czy też Media Markt.

Z pewnością czynnikiem, który jeszcze bardziej zdynamizuje rynek e-commerce w kraju, będzie — od wielu miesięcy obwieszczane — pojawienie się Amazona w polskiej przestrzeni e-commerce. Przed sprzedawcami otworzy się nowy, międzynarodowy rynek zbytu, a klienci będą mieli niemal nieograniczone możliwości wyboru produktów.

Podsumowując — handel internetowy w następnych latach będzie się dynamicznie rozwijał, zabierając klientów tradycyjnym sklepom. Czynnikiem, który będzie decydował o przetrwaniu nowych marek w e-handlu, będzie umiejętność rozpoznania i zrozumienia panujących trendów sprzedażowych i wyróżniania się na tle konkurencji.
 

 

Wideo

Materiał oryginalny: Jak rozkręcić swój własny sklep internetowy dzięki Allegro bez inwestowania góry pieniędzy w ciemno…? - Warszawa Nasze Miasto

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3