Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak odzyskać pieniądze za sieciówkę? Trzeba zmienić przepisy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wiele osób nie jeździ komunikacją miejską w trosce o zdrowie. Czy będzie można odzyskać pieniądze za bilet okresowy na komunikację miejską w Szczecinie? Nie jest to proste, bo obowiązujące przepisy nijak się mają do obecnej sytuacji.

- Wykonałem telefon do ZDiTM w sprawie zwrotu biletu okresowego trzymiesięcznego, który został kupiony na początku marca. Z biletu korzystał syn, dojeżdżał do szkoły. Otrzymałem informację, że nie ma decyzji pana prezydenta, aczkolwiek mieszkańcy spoza Szczecina mogą spróbować anulować bilet osobiście w placówce, składając odpowiedni wniosek – mówi pan Piotr. - Syn jest aktualnie przeziębiony i jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy za bilet jest jego podróż do Szczecina (pani zaznaczyła, że ma stawić się osobiście). Skoro można kupić bilet nie wychodząc z domu, to również powinna być możliwość jego zwrotu na odległość. W dobie pandemii procedury ZDiTM i miasta Szczecin są kuriozalne. Syn nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej, bo szkoły są zamknięte i zaleca się, by przebywał w domu.

ZOBACZ TEŻ:

Urzędnicy rozkładają ręce.

- W tej chwili musimy posiłkować się obowiązującymi przepisami. Wszelkie uregulowania dotyczące biletów uwarunkowane są w zarządzeniu prezydenta. Nie ma w tej chwili konkretnej decyzji o zmianie – tłumaczy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
To oznacza, że począwszy od czwartego dnia ważności biletu jego zwrotu można dokonać wyłącznie w siedzibie ZDiTM przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie. Bilety okresowe imienne podlegają zwrotowi na podstawie paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup, w okresie ważności biletu w przypadku: długotrwałej choroby na podstawie zwolnienia L4; pobytu w szpitalu na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu do szpitala wystawionej przez szpital; zmiany miejsca zamieszkania na inny niż obszar, jakim obejmuje działalnością szczecińska komunikacja miejska; wyjazdu służbowego potwierdzonego pisemnie przez zakład pracy; śmierci użytkownika biletu na podstawie aktu zgonu; zmiany lub nabycia uprawnienia do ulgi lub jej utraty; przyczyn zawinionych przez ZDiTM (po uzyskaniu akceptacji głównego księgowego instytucji).

W przypadku zwrotu biletów okresowych najpóźniej w trzecim dniu od rozpoczęcia jego ważności naliczana zostaje opłata - 10 proc. wartości nominalnej biletu. Zwrócić nie można sieciówki na okaziciela.

ZOBACZ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

"Błękitni" wspierają ratowników. Dwie wojskowe karetki we fl...

CZYTAJ TEŻ:

Akcja #NieKłamMedyka. Ratownicy trafiają do kwarantanny prze...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto