Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak odzyskać pieniądze za sieciówkę? Trzeba zmienić przepisy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Swiatowy.org
Wiele osób nie jeździ komunikacją w trosce o zdrowie. Czy będzie można odzyskać pieniądze za bilet okresowy na komunikację miejską? Nie jest to proste, bo obowiązujące przepisy nijak się mają do obecnej sytuacji.

- Wykonałem telefon do ZDiTM w sprawie zwrotu biletu okresowego trzymiesięcznego, który został kupiony na początku marca. Z biletu korzystał syn, dojeżdżał do szkoły. Otrzymałem informację, że nie ma decyzji pana prezydenta, aczkolwiek mieszkańcy spoza Szczecina mogą spróbować anulować bilet osobiście w placówce, składając odpowiedni wniosek – mówi pan Piotr. - Syn jest aktualnie przeziębiony i jedynym sposobem na odzyskanie pieniędzy za bilet jest jego podróż do Szczecina (pani zaznaczyła, że ma stawić się osobiście). Skoro można kupić bilet nie wychodząc z domu, to również powinna być możliwość jego zwrotu na odległość. W dobie pandemii procedury ZDiTM i miasta Szczecin są kuriozalne. Syn nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej, bo szkoły są zamknięte i zaleca się, by przebywał w domu.

Urzędnicy rozkładają ręce.

- W tej chwili musimy posiłkować się obowiązującymi przepisami. Wszelkie uregulowania dotyczące biletów uwarunkowane są w zarządzeniu prezydenta. Nie ma w tej chwili konkretnej decyzji o zmianie – tłumaczy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
To oznacza, że począwszy od czwartego dnia ważności biletu jego zwrotu można dokonać wyłącznie w siedzibie ZDiTM przy ul. Klonowica 5 w Szczecinie.

Bilety okresowe imienne podlegają zwrotowi na podstawie paragonu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup, w okresie ważności biletu w przypadku:

długotrwałej choroby na podstawie zwolnienia L4;* pobytu w szpitalu na podstawie pisemnej informacji o przyjęciu do szpitala wystawionej przez szpital;

  • zmiany miejsca zamieszkania na inny niż obszar, jakim obejmuje działalnością szczecińska komunikacja miejska;
  • wyjazdu służbowego potwierdzonego pisemnie przez zakład pracy;
  • śmierci użytkownika biletu na podstawie aktu zgonu;
  • zmiany lub nabycia uprawnienia do ulgi lub jej utraty;
  • przyczyn zawinionych przez ZDiTM (po uzyskaniu akceptacji głównego księgowego instytucji).

W przypadku zwrotu biletów okresowych najpóźniej w trzecim dniu od rozpoczęcia jego ważności naliczana zostaje opłata - 10 proc. wartości nominalnej biletu.

Zwrócić nie można sieciówki na okaziciela.

ZOBACZ TEŻ:


ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto