Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak nie stać się „towarem”

Sylwia Cyza
Sylwia Cyza
Wakacyjna akcja policji ma przestrzegać przed niebezpiecznymi sytuacjami, z których nie zawsze można wyjść cało.

Handel ludźmi to jeden z najbardziej dochodowych nielegalnych biznesów na świecie. Również w Polsce zdarzają się przypadki wykorzystywania ludzi, nie tylko na tle seksualnym, ale również w postaci zmuszania do żebractwa, czy pracy w nieludzkich warunkach.

- To realne zagrożenie zwiększa się w związku z wakacjami, dlatego wzorem lat poprzednich po raz kolejny chcemy ostrzec nie tylko mieszkańców naszego województwa, ale również turystów – mówi Wojciech Olbryś, komendant KWP Szczecin.

Policjanci dzięki dofinansowaniu z Urzędu Marszałkowskiego ( 15 tys zł.) przygotowali 3000 plakatów, oraz billboardy. Plakaty pojawiają się w klubach, na dyskotekach, oraz na trasach prowadzących nad morze.

- Plakaty pokazują ten aspekt handlu ludźmi, który najczęściej kojarzy się odbiorcy z tym zagrożeniem – mówią policjanci. – Zniewolone kobiety, potraktowane jako przedmiot transakcji finansowej. Ten wizerunek ma działać na wyobraźnie odbiorcy i pokazać tę szczególnie ciężką i dramatyczną sytuację.

Kampania kierowana jest głównie do osób wyjeżdżających za granicę, na wakacje, lub w poszukiwaniu pracy. Stworzono trzy rodzaje plakatów, stosowanych zamiennie z hasłami: „Świeży towar”, „Nie bądź towarem i nie daj się sprzedać” oraz „A miałaś być kelnerką…”

od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto