Jak idzie remont ul. Szafera? ZDJĘCIA z placu budowy

Redakcja
Mat. spółki Tramwaje Szczecińskie
Pogoda sprzyja budowlańcom pracującym przy remoncie ul. Szafera w Szczecinie. - Nie ma już śladu dawnego ronda, jezdni ani chodników. Trwają prace rozbiórkowe i rozpoczęły się te związane z wykonaniem kanalizacji sanitarnej i deszczowej - informują miejscy urzędnicy. Ulica Szafera i okolice Netto Areny to ogromny plac budowy.

Wydzielony został już teren pod przyszłą pętlę autobusowo-tramwajową.

Trwają roboty związane z wykonaniem kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz wodociągów na odcinku od al. Wojska Polskiego do wysokości Netto Areny.

Rozpoczęły się prace przy przebudowie sieci elektroenergetycznej i gazowej. W najbliższych dniach zostanie wykonana wstępna niwelacja terenu na odcinku od przebudowy Arkońskiej do ronda Olimpijczyków i będą kontynuowane roboty branżowe.

Ruszył remont ul. Szafera. Kierowcy muszą przyzwyczaić się d...

O inwestycji

Powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.

Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

SZCZEGÓŁY:

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

ZOBACZ TEŻ: Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie! Kiedy koniec inwestycji? Co się zmieni? [WIZUALIZACJE]


CZYTAJ TEŻ:

Rusza przebudowa pl. Szarych Szeregów w Szczecinie. Zobacz s...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie