Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak idzie przebudowa ul. Szafera w Szczecinie? Zobacz zdjęcia z lotu ptaka!

Redakcja
Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie - 6.04.2020
Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie - 6.04.2020 Tramwaje Szczecińskie
- Zmienia się krajobraz na przebudowywanej ulicy Szafera w Szczecinie. Choć prace w większości skupiają się na infrastrukturze podziemnej, to widać już dokładnie, gdzie będzie zlokalizowana pętla i jak ogromna to inwestycja - informuje w komunikacie spółka Tramwaje Szczecińskie.

Przebudowa ul. Szafera. Wieści z budowy - 6.04.2020

Trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu, którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego.

Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowych w rejonie ulic Romer/Szeroka.

Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów po garażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla – Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych.

Przebudowa ul. Szafera. O inwestycji

Powstanie nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

ZOBACZ TEŻ:

Ruszył remont ul. Szafera. Kierowcy muszą przyzwyczaić się d...

Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.

Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

W zakres prac wchodzi m.in.:

  • Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
  • Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
  • Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
  • Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
  • Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
  • Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
  • Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
  • Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
  • Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
  • Budowa parkingu dla samochodów osobowych.

Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto