Prace przy ulicy Szafera w Szczecinie mają zakończyć się latem tego roku
W ramach inwestycji powstaje m.in. pętla tramwajowo-autobusowa przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym.
Która linia zawita na nową pętlę?
- Najprawdopodobniej linia nr 3. Ustalenia jeszcze trwają – odpowiada Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Nie zapadła również decyzja o tym, które linia autobusowe będą korzystać z pętli.
Linia nr 3 to akurat dobry pomysł. Obecnie część kursów „trójki” odbywa się przez ulicę Arkońską do zajezdni Pogodno. "Trójka" kursuje z Pomorzan obok dworca PKP i PKS. To ułatwi podróż przyjezdnym na imprezy, które kiedyś wrócą do hali widowiskowo-sportowej przy ulicy Szafera.
O tym jakie możliwości daje nowa pętla dyskutują również miłośnicy komunikacji miejskiej. To w tym gronie znalazł się pomysł na przedłużenie linii nr 6 i tym samym powstanie najdłuższej trasy tramwajowej w Szczecinie.
- Linia 6 mogłaby jechać Gocław - Szafera przez Pomorzany jak do tej pory jedzie i dalej aleją Powstańców Wielkopolskich, aleją Piastów - Wojska Polskiego i na rondzie Olszewskiego w lewo do ulicy Szafera - proponuje pan Sławomir z grupy "Tramwaje Szczecińskie" na fb.com
ZOBACZ TEŻ:
Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie
- Przypomnijmy, że za prace budowlane na ulicy Szafera odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto.
- W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania.
- Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.
Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji.
Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?