Jak idą prace na Łubinowej w Szczecinie? Są już chodniki i miejsca parkingowe

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Na Prawobrzeżu Szczecina trwa przebudowa wzdłuż ulicy Łubinowej. Widać już przyszły kształt nowej zabudowy. Pojawiły się chodniki, miejsca parkingowe, widoczne są koryta przyszłej ścieżki rowerowej.

Największe zaawansowanie prac widać na odcinku pomiędzy ulicą Zaranie a Marii Dąbrowskiej, gdzie zakończyły się już roboty przy instalacjach podziemnych, na większości odcinka położono już nowy chodnik, wyznaczono przyszłe miejsca parkingowe, widać także fundament przyszłej ścieżki rowerowej.

Po stronie wschodniej ulicy Łubinowej (od strony osiedla Majowego) powstaną ciągi pieszo-rowerowe, a na odcinku od ulicy Gombrowicza do ulicy Maciejowickiej - wewnętrzna droga wspomagająca, przeznaczona dla ruchu samochodowego, rowerowego oraz pieszego.

Projekt przewiduje również: przebudowę przystanków, budowę parkingu przy ul. Łubinowej 83-88 oraz rozbudowę sieci chodników prowadzących w kierunku osiedla Majowego. Skorygowana zostanie także geometria wlotu w ul. Maciejowicką.

Po stronie zachodniej, wzdłuż całego odcinka ulicy Łubinowej poprowadzony będzie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości od 4 do 8 m. Tu również powstaną nowe przystanki autobusowe, a także schody w kierunku osiedla Słonecznego.

CZYTAJ TAKŻE:

Ulicę wytyczono w latach 70. XX w. tuż przy starym brukowanym trakcie biegnącym przez dawną wieś Hoekendorf (Klęskowo). Pozostałością przedwojennych czasów są tu jeszcze poniemieckie domy. Wygląda na to, że wraz z budową ścieżki i chodników zniknie brukowany trakt, który do tej pory służył i za chodnik i za parking.

- Usuniętą kostkę brukową składamy na zapleczu budowy, gmina weźmie ją w swoje zasoby - mówi Grzegorz Majchrzak, kierownik budowy.

Po remoncie organizacja ruchu i miejsc parkingowych ma być tu uporządkowana. Prace powinny się zakończyć w marcu przyszłego roku, lecz wykonawca, firma Ben Bruk weszła na teren budowy blisko dwa miesiące po przejęciu placu. Niemniej wygląda na to, ze roboty idą dość sprawnie. Koszt inwestycji to blisko 8 mln zł.

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

W tym momencie na wysokości siedziby NFZ zjeżdżamy z przejazdu rowerowego przez ul. Arkońską, aby kontynuować podróż w kierunku pętli tramwajowej. Na ostrym zakręcie czeka wystająca studzienka.

NAJGORSZE ścieżki rowerowe w Szczecinie. Gdzie lepiej uważać


WIDEO: Przewodnik rowerowy: Starym kolejowym szlakiem z Kołobrzegu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie