Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Imponujący mural Lumpa reklamuje nasz region w Krakowie

Kasia Sienkiewicz
Wspinaczka wysokogórska na latarni? Na Pomorzu Zachodnim wszystko jest możliwe. Od 1 do 6 czerwca w Krakowie powstawał nowy mural, zapraszający do naszego regionu.

Rysunek na ścianie budynku przy Placu Nowym w Krakowie to trzecie tego typu dzieło, które w ramach kampanii "Pomorze Zachodnie. Dobre wspomnienia na przyszłość” powstało w ostatnim czasie w Polsce. Wcześniej w Poznaniu województwo reklamowało swój potencjał gospodarczy, a w Warszawie turystykę rodzinną. Wszystkie trzy rysunki są autorstwa duetu artystów: szczecinianina "Mr Lupa” oraz pochodzącego z Wrocławia Cekasa.

W Krakowie promowana jest turystyka aktywna na Pomorzu Zachodnim - nie tylko latem, ale i zimą. Połączenie szczytu latarni morskiej z himalaistami ma wywoływać interakcję widza z pracą. Zaskoczenie i rozbawienie to emocje, które pozwolą spojrzeć na nasz region w zupełnie inny sposób. Mural ma 168 m2 (14m x 12m) i eksponowany będzie do końca miesiąca. Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich murali, także tym razem 4 czerwca zorganizowane zostało wydarzenie, podczas którego DJ Falcon zaprezentował swój set i muzyką zwracał uwagę na malunek.

To ostatni z murali, zaplanowanych jako część ambientowa kampanii "Pomorze Zachodnie. Dobre wspomnienia na przyszłość”. Dzieła "Mr Lumpa” i "Cekasa” cieszą się dużym zainteresowaniem mieszkańców Poznania i Warszawy. Również krakowianie przez kilka dni powstawania rysunku często przystawali i robili zdjęcia. Wszystkie murale dostrzeżone zostały także w internecie. Ich zdjęcia bardzo chętnie udostępniane są przez użytkowników mediów społecznościowych jako przykład atrakcyjnej i niekonwencjonalnej promocji regionu.

Kampania promocyjna "Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” trwa od października 2014 do czerwca roku tego rok. Promowane są dwa komponenty: gospodarka i turystyka. Obejmuje m.in. emisje w telewizji, na portalach internetowych, kinach oraz działania ambientowe. Koszt całej kampanii to łącznie 8 mln zł. Całość finansowana jest ze środków unijnych (RPO 2007-2013).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto