Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

II odcinek Trasy Północnej w Szczecinie otwarty. Teraz możemy łatwiej ominąć korki [wideo, zdjęcia]

Redakcja MM
Redakcja MM
II odcinek Trasy Północnej w Szczecinie otwarty. Teraz możemy łatwiej ominąć korki
II odcinek Trasy Północnej w Szczecinie otwarty. Teraz możemy łatwiej ominąć korki Sebastian Wołosz
Ulicą Królewskiego do Łącznej - od wtorku możemy już jeździć w Szczecinie drugim odcinkiem Trasy Północnej. Teraz będziemy mogli ominąć korki na ul. Obotryckiej jadąc w stronę centrum.

Marek Jaszczyński
[email protected]

To drugi odcinek dwujezdniowej arterii o długości ponad 1 km, pomiędzy ulicą Rostocką a ulicą Łączną.

- Cieszę się z oddania drogi, pilnowałem kiedy będzie otwarta - mówi Bartosz Lipiec, taksówkarz, który skorzystał z przejazdu nową ulicą. - Moim zdaniem, ułatwi przejazd z centrum w kierunku północnych osiedli miasta, nie tylko w stronę Warszewa przez Miejską i Szczecińską, ale też w kierunku Żelechowej. Szkoda tylko, że w tym przypadku przejazd przez Hożą jest mało komfortowy, bo w okolicy ogrodów działkowych jest fatalna nawierzchnia.

Odcinek trasy otrzymał za patrona prof. Jana Królewskiego, zmarłego w 2012 roku długoletniego kierownika Katedry i Kliniki Ortopedii Dziecięcej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. To wnuki profesora dokonały przecięcia wstęgi przy nowej inwestycji. Nie były to jedyne dzieci na uroczystości otwarcia trasy. Mimo dżdżystej pogody przyszły przedszkolaki z przedszkola publicznego nr 5 "Magnolia".
Wykonawcą robót był Energopol Szczecin. Wartość inwestycji to ponad 32 mln złotych. Pomiędzy jezdniami pozostawiona została rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową.

Przy okazji inwestycji została także przebudowana ul. Łączna na odcinku 1,7 km - od styku z ul. Hożą do ul. Rostockiej.

Niemal dokładnie dwa lata temu do dyspozycji kierowców oddano pierwszy wybudowany odcinek TP. Powstało wówczas ok. 1,5 km ulicy o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, chodnikami, drogą dla rowerów.
Przed nami trzeci etap TP, którego budowa ma rozpocząć się najwcześniej w 2017 roku. Z czterech wariantów odcinka preferowany jest wariant IV. Zgodnie z nim, na przecięciu z ulicą Szosa Polska, w rejonie dyskontu spożywczego, miałoby powstać rondo. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym miałoby też powstać na przecięciu TP z ulicą Policką oraz na styku Szosy Polskiej i Polickiej. W wariancie IV nacisk położono na budowę linii tramwajowej. Zaprojektowano skrócony jej przebieg, z możliwością późniejszego wykonania jej zgodnie z docelowym przebiegiem do ulicy Bajecznej. Torowisko mogłoby przebiegać wokół istniejącej galerii Północ. Tramwaje objeżdżałyby centrum handlowe i wracały przez ronda na Trasę Północną.

Zobacz również: Budowa Trasy Północnej w Szczecinie. Jak ma wyglądać III etap?


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto